למרות הקיצוצים

גל הביקורות חוזר: כולל בבני ברק - נפסל 

למרות הקיצוצים הדרסטיים בתקציב הישיבות, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בימים אלו יצא לדרך שוב גל ביקורות בעולם התורה מטעם משרד החינוך. כולל ראשון כבר נפסל (חדשות)

יענקי כץ | כיכר השבת |
ביקורת בישיבה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: ללא קרדיט)

למרות הקיצוצים הדרסטיים בתקציב הישיבות, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הפקחים של משרד החינוך עובדים כרגיל ובימים אלו יצא לדרך שוב גל ביקורות בעולם התורה.

לאחר שאתמול (רביעי) ביקרו הפקחים במוסדות באשדוד, היום נערכים ביקורות בקרית ספר ובבני ברק.

בבני ברק, כולל הפועל מטעם רשת 'יששכר באהלך' בבניין ישיבת 'גאון יעקב' ברחוב נחמיה - נפסל על ידי הפקחים שהגיעו בשעה 9:50. הם ערכו ביקורת ופסלו את הכולל בגלל נוכחות חסרה של אברכים.

בישיבת 'גאון יעקב' עצמה לא לוקחים תקציבים מהמדינה, ולכן לא נערכה במקום ביקורת. כידוע, ביסוד הישיבה, החליט מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שהישיבה לא תשתמש בתקציבי המדינה ותישען על שכר לימוד ותרומות, מאחר ויש מעלה לקיים ישיבה ללא תקציבים מהמדינה ומי שיכול לעמוד בזה זה עדיף.

הכולל שנפסל בביקורת זכאי לביקורת חוזרת שתערך ככל הנראה בקרוב.

זמן קצר לאחר מכן הגיעו הפקחים לערוך ביקורת בישיבת "בית מאיר", שם התלוננו כי השערים ננעלו ולא התאפשר לבחורים שלמדו בחוץ להיכנס ובמקום נוצרו ויכוחים על מספר התלמידים שנכחו בביקורת.

אתמול דווח ב'כיכר השבת' כי מנהלי הישיבות זועמים וכתבו בקבוצה פנימית ביקורת חריפה. מנהל ישיבה חסידית (שמו שמור במערכת. י"כ) הציע: "לא נשתף פעולה עם הביקורות הללו יותר עד להגדלת התקציב".

מנהל אחר כתב: "מעניין שלזה יש כסף, שיקחו את הכסף שנותנים לרואי חשבון הללו והפקחים ויתנו לישיבות". מנהל נוסף הציע: "להתאחד עם החינוך העצמאי ותלמודי התורה ולהתנגד לכניסת הפקחים". מנהל כולל באשדוד כתב: "מקצצים לנו ואז באים לפקח? התקציב כל כך זעום שאולי שווה לוותר על ההשפלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר