המרדף הסתיים בהצלחה

נעצר המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים

לוחמי הימ"מ של מג"ב, היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה, וחיילי צה"ל, עצרו את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים בו נפצע חייל באורח קשה ו-13 במצב קל (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רכב המחבל שנתפס הבוקר (וידאו: דוברות משטרה, תמונה: ללא קרדיט)

לוחמי הימ"מ של משמר הגבול - היחידה ללוחמה בטרור של משטרת ישראל, וחיילי צה"ל, עצרו לפני זמן קצר (חמישי) את המחבל שביצע לפנות בוקר את פיגוע הדריסה בירושלים.

מדובר בחאלד אל-טורמאן, בן 24 משכונת א-טור שבמזרח העיר, אדם ללא רקע ביטחוני מוקדם כלשהו.

המחבל שנעצר

לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב בשיתוף כוהב"ט, השב"כ ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות לפני זמן קצר, את המחבל מפיגוע הדריסה אתמול בירושלים. המחבל שנעצר בצומת הגוש הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

מהמשטרה נמסר, כי "לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב של צה״ל בשיתוף השב"כ, לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל ויחידות מיוחדות נוספות, עצרו הכוחות לפני זמן קצר את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום לפנות בוקר בירושלים. המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".

כזכור, אמש (רביעי), המחבל האיץ את רכבו לעבר לוחמי צה"ל, פגע בהם ופצע את אחד החיילים באורח קשה. 13 חיילים נוספים נפצעו באורח קל, תשעה מתוכם כבר שוחררו מבתי החולים.

לאחר מכן הצליח המחבל להימלט מהמקום, מבלי שנורו לעברו יריות. חלק מהחיילים הצליחו להכניס מחסניות לכלי הנשק ואף ניסו לרדוף אחריו, אך הוא נמלט במהירות.

לאחר הפיגוע, המשיכו יתר הטירונים של חטיבת "גולני" במסע ההשבעה אל הכותל המערבי. סא"ל סיוון בלוך, מפקד בא"ח גולני, סיפר כי "מחבל ניסה לפגוע ברוח עם ישראל וברוח צה"ל ואנו לוחמי גולני נמשיך את המורשת, נחזק את עצמנו ולא ניתן להם לשבור את הרוח".

החייל שנפצע באורח קשה נותח בבית החולים 'שערי צדק' ומצבו מוגדר יציב, הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.

החיילים בכותל לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
החיילים בכותל לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)
החיילים בכותל לאחר הפיגוע (צילום: דובר צה"ל)

ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה עידכן כי מתוך חמישה פצועים שפונו להדסה עין כרם, שוחררו שלושה חיילים. שניים נוספים מאושפזים בעין כרם עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה - בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו ל'הדסה הר הצופים' שוחררו אף הם.

מבית החולים 'שערי צדק' נמסר כי "ארבעת הפצועים קל מפיגוע הדריסה שוחררו. מצבו של הפצוע הנוסף מוסיף להיות קשה אך יציב. הוא סובל מפגיעה רב מערכתית, עבר ניתוח במהלך הלילה ומורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ".

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחמאס בירכו על התקריות הביטחוניות במהלך היממה האחרונה ואמרו כי "פעולות ההתנגדות לאורך כל הגדה המערבית ובלב ירושלים הן תגובה בפועל לתוכנית טראמפ. במקביל להכרזות על סיפוח מצד ההנהגה הישראלית והאמריקנית, ישנה החלטה של כל העם הפלסטיני לגרש את הכובש מהגדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר