המתיחות בירושלים

המשטרה לא אפשרה למוסלמים רבים להגיע אל הר הבית

מחשש למהומות מנעה המשטרה מאוטובוסים רבים של מתפללים מוסלמים מלהגיע הבוקר לתפילות יום השישי בהר הבית. תפילת הבוקר עברה בשלום ללא אירועים מיוחדים. הכוננות נמשכת (ביטחון)

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאור גל הטרור של יום חמישי, במשטרה לא לוקחים סיכונים והורו הבוקר (שישי), לנהגי אוטובוסים עם מתפללים מוסלמים בדרך למסגד אל-אקצא לשוב על עקבותיהם. השוטרים חיכו לאוטובוסים בכביש 6 ועצרו אותם בשולי הכביש. במשטרה אמרו כי "מדובר בגורמים מסיתים שיכלו לגרום לאי-שקט".

התפילה הבוקר בהר הבית עברה בשלום, זאת לאחר שבשבועות האחרונים מידי שבוע נאלצה המשטרה להיכנס להר ולפזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. הפעם נכנסה המשטרה מראש עוד לפני התפילה, כדי למנוע מראש את תחילתן של ההתפרעויות.

עצירת אוטובוסים אינה דבר חדש, על פי המשטרה היא פורסת מחסומים בכל יום שישי לפנות בוקר בשלושת השבועות האחרונים בכביש 1 ליד מחלף שורש, ובכבישים מרכזיים נוספים המובילים לירושלים, כדי לעצור אוטובוסים שבהם נמצאים גורמים המזוהים עם הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ולהשיבם חזרה עוד בטרם הם מגיעים לירושלים.

הצעדים הללו ננקטו ברקע החלטת המשטרה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן לתגבר את כוחות המשטרה ברחבי הארץ ובירושלים בפרט. "זה המוקד הרגיש ביותר", אמר אתמול ארדן. "לכן, כדי למנוע מופעי הסתה - הנחיתי להפעיל את כל האמצעים הקיימים". הוא הוסיף: "יש גורמים שמלבים את האווירה. המסר שלי וההנחיה למשטרת ישראל לקראת מחר הוא לפעול בנחישות רבה כדי לשמור על הריבונות שלנו ולגדוע כל ניסיון לחדש את הטרור".

דבריו של ארדן אתמול. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

כזכור, ביום רביעי בלילה, דרס סנד אל-טורמאן (25), תושב א-טור שבמזרח ירושלים, 12 לוחמי גולני בפיגוע דריסה ליד מתחם התחנה ברחוב דוד רמז בירושלים, אחד מהם באורח קשה והשאר קל. הוא נעצר בתום מצוד נרחב בצומת גוש עציון.

שעות ספורות לאחר מכן, כן אירע פיגוע ירי בעיר העתיקה בירושלים, שאותו ביצע שאדי בנא, מוכר פרחים בן 44 מחיפה. בפיגוע נפצע לוחם משמר הגבול באורח קל, אך הפעם המחבל נורה למוות מיד על-ידי השוטרים שהיו במקום.

זמן קצר לאחר הפיגוע בעיר העתיקה, בוצע פיגוע ירי נוסף בצומת הפרסה בכביש 463, סמוך ליישוב דולב שבבנימין. לפי החשד, מחבל אחד לפחות התקרב לעמדת צה"ל באופן שבו הוא לא נראה על ידי החיילים, ירה לעברם - ונמלט, חייל אחד נפצע קל. מצה"ל נמסר כי הלוחמים הגיבו באש ופתחו במרדף אחר המחבל.

בעקבות גל הטרור הוחלט בצה"ל לתגבר כוחות ביהודה ושומרון כשהמשטרה מגבירה אף היא את האבטחה בעיקר בירושלים לאחר ישיבות היערכות מיוחדות שנערכו אתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר