שוב מתיחות?

רוסיה מאשימה: ישראל סיכנה מטוס אזרחי עם 172 נוסעים

משרד ההגנה במוסקבה מאשים את ישראל בסיכון מטוס נוסעים אזרחי במהלך התקיפה השבוע בסוריה. על פי הרוסים ישראל "הפכה את זה לשיטת עבודה נגד טילי הנ"מ" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תיעוד מהתקיפות בסוריה (צילום: מתוך הרשת)

שוב מתיחות בין רוסיה לישראל בעקבות התקיפות הישראליות בדמשק. משרד ההגנה הרוסי טוען כי התקיפה הישראלית בליל חמישי בסוריה, סיכנה טיסה אזרחית ובה 172 נוסעים. המטוס ניסה לנחות בדמשק אך בשל התקיפות נחת נחיתת חירום בשדה התעופה חמימים המרוחק משם.

מדובר במטוס אזרחי של חברת התעופה הסורית "חם ווינגס" שהמריא מעיראק לדמשק, הוא היה אמור לבצע נחיתה והחל להנמיך אך אז החלה התקיפה והמטוס חזר והגביה כשהוא מבצע תמרון חריג מעל סוריה עד לשדה התעופה חמימים.

דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשנקוב אמר, כי ישראל מודעת היטב לנתיבי הטיס האזרחיים מסביב לדמשק הפעילים ביום ובלילה. לדבריו, "פעולות פזיזות שכאלו מוכיחות שלמקבלי ההחלטות בישראל לא אכפת מאזרחים שעלולים להיפגע. רק בזכות הפעולות המיידיות של פקחי הטיסה בנמל התעופה של דמשק והפעולות היעילות של מערכת התעבורה האווירית, הצליח האיירבוס A320 לנחות בשדה התעופה החלופי הקרוב ביותר", אמר הדובר.

לפי ההודעה הרוסית, מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי שיגרו שמונה טילי אוויר-קרקע ליעדים בפרברי דמשק מבלי שנכנסו למרחב האווירי הסורי ובכך נמנעו מלהסתכן ממערכות הטילים הרוסיות שבידי סוריה. במוסקבה האשימו כי "זו הפכה לשיטת עבודה עבור חיל האוויר הישראלי להשתמש במטוס אזרחי כמגן מפני מערכות הנ"מ הסוריות".

על פי הדיווחים לפחות 23 בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית, שלושה מהם אזרחים איראניים, 15 משתייכים למליציות הפרו איראניות הפועלות בסוריה ושמונה הרוגים מצבאו של אסד. על פי הדיווחים מסוריה, התקיפה כוונה נגד יעדים של המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות צפונית לדמשק ובשדה התעופה אל-מאזה, ונגד אתר למחקרים מדעיים בפרברי דמשק.

לפי הדיווח, "טילים רבים" פגעו ביעדים של משטר אסד ושל איראן באזורים הללו. עוד דווח כי אש פרצה באתרים של המשטר הסורי והמיליציות האיראניות ב"מרכז למחקרים מדעיים" באזור ג'מראיא, פרבר של דמשק. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הצליחו ליירט חלק מהטילים, אך רובם פגעו על פי הדיווחים במטרות.

ההערכה היא, שישראל תקפה את המטרות בסוריה בעקבות מטוס מטען איראני שהגיע כדי להעביר תחמושת מטהרן לסוריה. המטוס ניסה להסתיר את הגעתו אך הוא זוהה לבסוף.

זו לא הפעם הראשונה שהרוסים זועמים על התקיפות הישראליות ומאשימים את ישראל בסיכון מטוסים. לפני כשנה וחצי התרסק מטוס רוסי לאחר שנפגע מהטילים של צבא סוריה שנורו כנגד מטוסי חיל האוויר הישראלי שתקפו במדינה. 15 אזרחים רוסים נהרגו והדבר גרם למתיחות רבה בין ישראל למוסקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר