יחד עם ראש העיר

מחאה בבני ברק: 'בזק' עבדו אחרי כניסת שבת

תושבי שכונת פרדס כץ בבני ברק מחו יחד עם ראש העיר על חילול שבת של חברת בזק. מאות מתפללים מבתי הכנסיות השונים הצטרפו למחאה יחד עם רבנים מהשכונה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מחאה בליל שבת בעיר בני ברק נגד חברת בזק שהמשיכה בעבודות לאחר כניסת השבת, בשכונת פרדס כץ בעיר. מאות מתפללים מבתי הכנסיות השונים הצטרפו למוחים.

תושבים, ברובם חסידי גור וליטאים, מחו והזעיקו את ראש העיר אברהם רובינשטיין שיצא להפגין יחד עם התושבים. העבודות הופסקו וחודשה במוצאי שבת.

בהפגנה השתתפו הגאון רבי יעקב וינפלד מרבני השכונה והגאון הרב אליהו בוכריס.

ל'כיכר השבת' נודע כי כמה דקות לפני כניסת שבת שמע ראש העיר אברהם רובינשטיין על נסיון חילול השבת וצעד למקום רגלית במשך כחצי שעה, על מנת לוודא את עצירת העבודות.

לאחר דין ודברים עם נציגי המשטרה תוך שראש העיר מבהיר לקצין במקום כי ישנו נוהל בעירייה לפיו על מנת לבצע עבודות בשבת נדרש לקבל אישור מפורש מרבני העיר, וגם במצב חירום ניתן לפנות למוקד העירוני המאויש בגוי של שבת, היודע את כתובות הרבנים ומביא את ההכרעה בפניהם האם אכן המקרה המדובר הינו פיקוח נפש הדוחה שבת, הורו נציגי המשטרה לפועלי התחזוקה להסתלק מהמקום עד לצאת השבת.

עם הסתלקות הפועלים ומשחלפה הסכנה להמשך חילול השבת, התכנסו כלל התושבים יחד עם ראש העיר לתפילת ערבית מרוממת בבית הכנסת של קהילת הרב יעקב וינפלד הסמוך למקום.

תושבים עמם שוחחנו ציינו את התגייסותו האישית של ראש העיר למרות הטרחה המרובה הכרוכה בדבר והביעו תקווה כי התגייסותו במקרה זה, כמו מחאתו החריפה לפני מספר שבועות בפני חב' נת"ע הבונה את הרכבת הקלה בעיר, "תעביר מסר חד משמעי למנסים לפרוץ את קדושת השבת כי כזאת בעירינו לא תהיה".

מחברת בזק נמסר בתגובה: "מדובר בפגיעה קשה ומורכבת בתשתית כבלים אופטיים המספקת שירותי תקשורת קריטיים, בין היתר לגופי ביטחון, ומכאן החשיבות בתיקון מהיר. לולי העבודות המצב עלול היה להוביל למצב של פיקוח נפש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר