"גזענות מכוערת"

הוחמר עונשו של תוקף הרופא הערבי בביתר עילית

הערעור שהגישה פרקליטות המדינה על קולת עונשו של תושב ביתר עילית, שתקף רופא ערבי בעיר תוך השמעת ביטויים גזעניים - התקבל על ידי בית המשפט העליון (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
התקיפה במרפאה בביתר (מצלמות אבטחה / דוברות המשטרה)

בית המשפט העליון קיבל לאחרונה את ערעורה של פרקליטות המדינה, והחמיר בעונשו של תושב ביתר עילית שהורשע בתקיפת אנשי צוות במרפאה בעיר, תוך השמעת ביטויי גזענות כלפי אחד מהם.

מדובר בתקיפה שאירעה לפני כשלוש שנים, אז הגיע יצחק זגורי (18), עם אחיו, אביו וחברו, לסניף של קופת חולים מאוחדת בביתר, בעקבות חתך עמוק ומדמם שנגרם לאחיו. באותה העת פעלה המרפאה ב'מתכונת שבת', עבור מטופלי הקופה בלבד.

בעקבות הודעת הרופא הערבי במקום כי לא יוכל להעניק טיפול רפואי, למעט חבישה, פתח לעברו זגורי בצעקות ובקללות. "למשמע הצעקות", תיאר כתב האישום, "ניגש האח לחדר הרופא, דחף את ידו שאחזה במכשיר הטלפון הנייד והחל יחד עם חברו לקלל את הרופא תוך התייחסות למוצאו הערבי. לאחר מכן, הוא הסיט את מכשיר הטלפון הנייד של הרופא על-מנת למנוע ממנו לצלם, שאר הנאשמים החלו לדחוף אותו ולהכותו בידיהם ואחיו בעט בו ברגליו".

"הרופא והאח ניסו להתגונן מפני המתקפה, ובמקביל, האב והבן זגורי הניפו כיסאות לעבר הרופא, שאחד מהם פגע בחוזקה בידו הימנית. האח הרים כיסא אף הוא, על-מנת לנסות להדוף את התקיפה, ובשלב מסוים הצליח הרופא להיכנס לחדר סמוך ולנעול את הדלת. השלושה המשיכו לקלל את הרופא מבעד לדלת הסגורה, לאיים עליו בפגיעה בגופו - שוב, תוך התייחסות למוצאו הערבי - וכל זאת, תוך שהם משליכים כיסאות על הדלת, דופקים עליה ובועטים בה".

לפי כתב האישום, "לאחר מכן, הוא נטל ממטבחון המרפאה סכין מריחה בעלת להב של כ-10 ס"מ, ניגש לחדר בו הסתגר הרופא והחל לצעוק ולהלום בחוזקה על הדלת הסגורה. בהמשך לכך, הוא התקרב אל האח, הניף לעברו את הסכין ואיים עליו באמצעותה, אך זה הצליח להסיט את ידו, ולבסוף אביו נטל ממנו את הסכין והשיבהּ למטבחון המרפאה. כתוצאה מהאירוע המתואר, נשברה ידו של הרופא והוא נזקק לניתוח ולהכנסת פלטינה, וכן נגרמה לו שריטה בראשו".

בית המשפט המחוזי בירושלים התחשב בגילו הצעיר של יצחק זגורי, ואף עמד על המלצת שירות המבחן שלא להטיל עליו עונש מאסר בפועל, אך נוכח מספר ניסיונות כושלים לשילוב הנאשם בהליכי שיקום, הטיל עליו עונש מאסר של 10 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר על תנאי (משפטם של שלושה נאשמים נוספים שהיו מעורבים באירוע, עודנו מתנהל).

אלא שהמחלקה הפלילית בפרקליטות הגישה ערעור על גזר הדין, לבית המשפט העליון, במסגרתו ביקשה להחמיר באופן משמעותי בעונש המאסר בפועל שהושת על זגורי, זאת מאחר והעונש "אינו מגלם את מדיניות הענישה הראויה בעבירות של אלימות חמורה אשר בוצעו בצוותא, ובפרט בעבירות שהופנו כלפי צוות רפואי, על לא עוול בכפו". כמו כן, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט העליון לחייב את הנאשם בתשלום פיצויים למתלוננים, עקב הנזק הרב שנגרם להם. גם הנאשם, מצידו, הגיש ערעור על חומרת עונשו.

לאחרונה דחה בית המשפט העליון את ערעורו של הנאשם, אך כאמור קיבל את ערעור הפרקליטות - והשית על זגורי עונש של 18 חודשי מאסר בפועל וכן פיצוי למתלוננים בסך של 12,000 ש"ח.

בפסיקה התייחסו השופטים גם להתנהגות במהלך התקיפה, וציינו: "אין ספק כי ביטויי גזענות מעין אלה משווים נופך נוסף של חומרה וכיעור למעשי האלימות המתוארים; הם ראויים לכל גינוי והוקעה. מקומם לא יכירנו במדינת חוק מתוקנת, ויש לפעול בנחישות למיגורם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר