החלטה צפויה?

בג"ץ הפך את החלטת ועדת הבחירות: ח"כ יזבק תוכל להתמודד לכנסת

בית המשפט העליון הכשיר את חברת הכנסת מהרשימה המשותפת היבא יזבק על חודו של קול, לאחר שזו נפסלה בוועדת הבחירות. גם אשתו של יגאל עמיר הוכשרה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

בית המשפט העליון הכשיר את חברת הכנסת מהרשימה המשותפת היבא יזבק על חודו של קול, 5 נגד ארבעה.

השופטים עוזי פוגלמן, יצחק עמית,דפנה ברק-ארז, מני מזוז ו-ענת ברון היוו רוב כנגד דעתם החולקת של הנשיאה אסתר חיות והשופטים נועם סולברג, דוד מינץ ו-יוסף אלרון.

בנוסף, הוחלט פה אחד לבטל את החלטת ועדת הבחירות בעניינה של רשימת ״משפט צדק, לרפורמה במערכת המשפט ולשחרור יגאל עמיר״ ולקבוע כי היא אינה מנועה מלהשתתף בבחירות לכנסת ה-23. כזכור, מדובר במפלגתה של לריסה טרימבובלר-עמיר, אשתו של יגאל עמיר במטרה להביא לשחרורו של בעלה מהכלא.

יזבק בדיון בוועדת הכנסת. צילום: ערוץ הכנסת

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, הגיב להחלטה: "״לצערי שוב מאפשרים את כניסת תומכי הטרור לכנסת ישראל. לא ייתכן שמי ששללה את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מי שהביע פעם אחר פעם תמיכה בטרוריסטים המתועבים ביותר, תמשיך לקבל משכורת ממדינת ישראל".

במפלגת הליכוד הגיבו: "בושה. לגנץ אין ממשלה בלי הרשימה המשותפת. אחרי ההחלטה היום, מי שרוצה את היבא יזבק באופוזיציה ולא בממשלה - חייב להצביע רק לליכוד".

ממפלגת 'ימינה' נמסר בתגובה להחלטה: "שופטי בג״צ הוכיחו הערב שוב כי הם כבר מזמן לא עסוקים בצדק אלא בפוליטיקה ואג׳נדת שמאל ליברלית. הכשרתה של יזבק אשר תמכה ברוצחים שפלים ואף לא מוכנה להתנצל או לחזור בה מכך היא נקודת שפל חדשה של בית המשפט העליון ואמון הציבור בו. רק ימינה חזקה תוביל מהפכה משפטית שתאפשר להחזיר את בג״צ לתפקידו וגודלו הטבעי".

בעוצמה יהודית תוקפים בחריפות את בית המשפט העליון ואומרים: "בג"צ שוב חוצה קו אדום ובאמצעות פלפול משפטי עלוב הכשיר מעריצה של רוצחי ילדים יהודים. שופטי בג"צ לא יכולים להסתכל בעיניהם של בני משפחת הרן – הם למעשה הביעו הכשר למי שמהללת את רוצחי יקיריהם".

עוד אומרים בעוצמה יהודית: "צריך לפקוח את העיניים ולהבין לאיזה שפל בג"צ ירד: ד"ר מיכאל בן ארי, ציוני אוהב ישראל, שילדיו משרתים ביחידות קרביות בצה"ל – פסול, ואילו הנציגה של סמיר קונטאר ודלאל מוגרבי כשרה. כשנציגי עוצמה יהודית יישבו בבית המחוקקים, בג"צ ישוב לגודלו הטבעי".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הגיב: "קמפיין ההסתה הפוליטי של הימין הקיצוני התרסק אל מול המציאות המשפטית. כל מי שתמך בפסילה צריך להתבייש שנגרר אחרי נתניהו וחבריו הכהניסטים. ח״כ יזבק תמשיך לכנסת הבאה ותלחם למען השלום, שוויון ודמוקרטיה לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר