בהלת הקורונה

אל על הפסיקה לטוס להונג קונג בשל הנגיף

נגיף הקורונה שגבה את חייהם של למעלה מ-800 בני אדם רובם הגדול סינים, מעורר את החשש גם בישראל וחברת התעופה אל על הקפיאה את הקו של להונג קונג (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החשש מפני נגיף הקורונה הביא את חברת התעופה הישראלית על אל להודיע על ביטול טיסותיה להונג קונג בשבוע הבא בעקבות התפשטות הנגיף. הלילה אמורה לצאת טיסה להונג קונג שתצא כמתוכנן אך זו תהיה הטיסה האחרונה בינתיים מישראל להונג קונג עד להתבהרות המצב.

ההחלטה נובעת גם ממניעים כלכליים בשל הנגיף נמנעים הנוסעים מלטוס לסין ולהונג קונג מה שהותיר את החברה עם ביקושים נמוכים במיוחד.

מי שבכל אופן מתעקש עדיין לטוס מישראל להונג קונג יכול לעשות זאת באמצעות חברת התעופה קתאי פסיפיק שמפעילה חמש טיסות שבועיות משלה.

כזכור, בשבוע שעבר החליטה החברה לבטל את טיסותיה לבייג'ינג בחודשיים הקרובים בעקבות התפשטות הנגיף בסין והחשש מהגעתו לישראל. "לאחר הערכת מצב שבוצעה הבוקר, החליטה אל על על השעיית טיסותיה לסין עד ל-25 במרץ", נאמר בהודעת החברה.

מלבד אל על, ביטלו חברות תעופה רבות בעולם טיסות לסין בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שבו נדבקו עד כה יותר מ-37,000 בני אדם ברחבי העולם. מניין המתים כתוצאה מהנגיף עלה הלילה ל-813. מרבית מקרי המוות היו בסין, שם מתו 811 בני אדם כתוצאה מהידבקות בנגיף. בנוסף, אזרח סיני מת בפיליפינים, ואדם נוסף מת בהונג קונג.

ביממה האחרונה התגלו 2,656 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף ברחבי סין, מרביתם במחוז חוביי שבו החלה התפרצות המחלה, ובסך הכל נדבקו בסין עד כה 37,198 בני אדם. בשאר העולם נדבקו מאות בני אדם נוספים.

מוקדם יותר הרחיב משרד הבריאות את אזהרותיו בנוגע לנגיף הקורונה, והמליץ "לשקול את נחיצות הנסיעה" לתאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטייוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שכבר ניתנה לגבי סין. במשרד קיימו היום הערכת מצב מחודשת בעקבותיה הופצו ההנחיות החדשות. במשרד הבריאות מדגישים שוב ושוב כי לא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף לישראל והערכת העבודה היא שלבסוף כן יגיעו מקרים גם לישראל.

ביום שישי הודיעו במשרד הבריאות כי הם מרחיבים את ההנחיות לשבים מהמזרח הרחוק מחשש להתפשטות הנגיף, והורו לכל מי שחוזר חולה מסין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו, להימנע ממגע עם הסובבים במשך 14 יום. כמו כן, מי שחש ברע לאחר שובו ממדינות אלו התבקש לגשת למרפאה או לבית חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר