"המצב עדיין חמור"

נגיף הקורונה מתפשט: למעלה מאלף מתו, 42 אלף נדבקו

הנגיף שמאיים על העולם ממשיך לגבות חיי אדם: מניין המתים חצה את רף ה-1000, למעלה מ-42 אלף נדבקו בנגיף הקטלני, למעלה מ-7000 במצב קשה מאוד. הנשיא ג'ינפינג: "מצב חמור" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית חולים בסין (צילום: מתוך טוויטר)

הנגיף שמאיים על העולם ממשיך לגבות חיי אדם: מניין המתים בסין חצה את רף ה-1000, למעלה מ-42 אלף נדבקו בנגיף הקטלני, למעלה מ-7000 במצב קשה מאוד.

מהנתונים שפורסמו במהלך הלילה (שלישי) בסין עולה כי עד כה מתו כתוצאה מהנגיף עומד על 1,018 בני אדם. למעלה מ-42 אלף נדבקו בווירוס הקטלני, מתוכם למעלה מ-7000 במצב קשה מאוד.

רק ביממה האחרונה מתו 108 בני אדם מהנגיף, מדובר בפעם הראשונה שמניין ההרוגים ביממה חצה את רף המאה הרוגים.

מחוץ לשטחה של סין נדבקו 463 בני אדם מ-26 מדינות שונות, מתוכם 12 חולים במצב קשה, ושני מקרה מוות בלבד.

הרב בנימין פישר מסביר: זה נגיף 'הקורונה'

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ביקר אמש בבית חולים בבייג'ינג והבטיח לנקוט צעדים החלטיים יותר במאבק בנגיף והדגיש: "המצב עדיין חמור מאוד". לדבריו: "חייב להיות לנו ביטחון שבסופו של דבר ננצח במאבק נגד המגפה".

יצוין כי בעיר ווהאן שבה התפרץ הנגיף הקימה סין שני בתי חולים חדשים. לעיר שבה מתגוררים 11 מיליון בני אדם נשלחו אלפי רופאים, אחיות ועובדי רפואה נוספים במאמץ להשתלט על קצב ההדבקה. מאז 23 בינואר נאסרו הכניסה לעיר והיציאה ממנה וההגבלות הורחבו מאז לערים שבהן מתגוררים 60 מיליון בני אדם.

כזכור, בתחילת השבוע הרחיב משרד הבריאות את אזהרותיו בנוגע לנגיף הקורונה, והמליץ "לשקול את נחיצות הנסיעה" לתאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטייוואן. זאת, בנוסף לאזהרת המסע שכבר ניתנה לגבי סין. במשרד קיימו היום הערכת מצב מחודשת בעקבותיה הופצו ההנחיות החדשות. במשרד הבריאות מדגישים שוב ושוב כי לא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף לישראל והערכת העבודה היא שלבסוף כן יגיעו מקרים גם לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר