"דריסת רגל לעמים"

פרוש: תוכנית המאה לוקה בחסר, מאפשרת מדינה לערבים

יו"ר 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, שיבח את מדיניות ארה"ב בעידן הנשיא דונלד טראמפ, אך מתח ביקורת על 'תוכנית המאה': "מאפשרת הקמת מדינה לערבים; אנחנו לא יכולים להסכים" (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: Hadas Parush/Flash90)

מפלגת 'יהדות התור'ה נמצאת בימים אלו בפלונטר גדול בשל דרישה של ציבורים גדולים המזוהים עם הימין לשמוע את עמדת המפלגה בנושאים מדיניים, אך זו גוררת רגליים.

בעוד חבריו למפלגה שותקים, סגן שר החינוך מאיר פרוש בחר הבוקר (שלישי) לצאת בהצהרה גלויה וחד משמעית נגד תוכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלנד טרמאפ בשל כך שכוללת הכרה במדינה פלסטינית.

פרוש נועד בימים האחרונים עם פעילים של המפלגה והבהיר כי גם בממשלת אוסלו כאשר מועצת גדולי התורה ציוותה ליהדות התורה להישאר מחוץ לממשלה, בהחלטתה היא ציטטה את ההחלטות שהיו בכנסיה הגדולה השלישית בהקשר של ועדת פיל.

באשר לתוכנית טראמפ, אמר פרוש: "לאחר עשרות שנים וההתעקשות שלנו, ארה"ב שינתה את עמדתה בכל הקשור לתפיסה של שייכות ארץ ישראל לעם ישראל, שהייתה על פי ההחלטה מספר 242, שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם בשנת 1967, השינוי נעשה על ידי הנשיא דונאלד טראמפ שהינו ידיד של ישראל".

"אך התכנית שהציג הנשיא טראמפ לוקה בחס", הוסיף סגן השר פרוש: "בכך שנותנת דריסת רגל לעמים אחרים בארץ ישראל ומאפשרת הקמת מדינה לערבים, דבר שאנו לא יכולים להסכים לו בשום אופן, כי ארץ ישראל נתנה לעם ישראל, כך שעלינו להמשיך ולהתעקש ולדרוש את דרישותינו בכל הקשור לתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל ועם האמונה הזו בבחירות השלישיות נכריע".

יצוין כי בימים אלו מנסים ביהדות התורה לקבל את תמיכתם של חלקים מהציונות הדתית, הכרה מוחלטת בתוכנית המאה של טראמפ עשויה להזיק למפלגה. ב'דגל התורה' נמנעים מהתבטאויות בסוגיה הרגישה, סגן השר פרוש הנחשב לסמן הימני של המפלגה הראשון שמתבטא בגלוי נגד תוכנית המאה של טראמפ, ספק אם יבואו עוד אחריו.

בתוך כך, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', גדולי ישראל מ'דגל התורה ומ'אגודת ישראל' יחוו את דעתם בימים הקרובים באשר לנושאים המדיניים, זאת לאור דרישת חלקים בציונות הדתית להבהרות מצד החרדי בסוגיות מדיניות רגישות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר