ביקורת אלבום

זה לא הגיל אלא התרגיל: אריאל זילבר "בועט" באלבום חדש

אריאל זילבר מגדולי המוזיקאים והכותבים הישראלים הוציא אלבום חדש שמוכיח כי למרות גילו המתקדם יש לו עוד הרבה מה לומר וליצור. נתנאל לייפר על "בשמחה" (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הוא מתקרב לגיל 80, גיל בא רבים מחבריו יושבים עם מקל וחולמים על העבר, אבל לא רק שליחו לא נס הוא ממשיך לחדש כל העת כשהוא בתפקיד אחד האמנים הכי חדים ו"בועטים" במוזיקה היהודית והישראלית. אריאל זילבר, האיש שלא הסס לחזור בתשובה בגיל מאוחר מאד, דבר לא נפוץ בכלל, ממשיך לכתוב וליצור ללא הפסקה כשהוא מביע את דעתו בשפה ברורה וישירה שעדיין גורמת לך לרצות רק לחבק אותו.

באלבומו החדש "בשמחה תמיד" חוזר אריאל זילבר לכתוב שירי מחאה לצד שירים אותם כתב בהשפעת המקורות אליהם הוא מחובר בשנים האחרונות בעוז רב.

זילבר שנחשב במשך שנים לאחד מזמרי הרוק הישראלי האהובים ביותר, לא מפחד לדבר על "הדתה" בשיר שפותח את האלבום, שיר הנושא - "בשמחה" והוא עושה זאת בחן רב ובמקצב רוקנרול קופצני, "כולנו חוגגים את חג החנוכה, את פורים, פסח, ט"ו בשבט וראש השנה ואף אחד לא מפקפק ואף אחד לא מצטדק וזו בדיוק הנקודה, יותר מידי לדקדק, עם ישראל מתחזק, בסוף כולנו נתחבק", משורר זילבר בצורה שגורמת למאזין פשוט לשמוח.

באלבום החדש זילבר שילב אפילו שיר בסגנןו חסידי "רפאני", כשאת קולות הרקע עושה מקהלת ידידים העולמית המצוינת. את השיר הקליט זילבר לאחר שפנה אליו אדם במסעדה וסיפר לו שהוא מתנדב בעמותה שמסייעת לחולים והשמיע לו דרך הטלפון את הלחן של אחד החולים. "כשאני מקבל שיר ממלחין, אני שר את זה כמו ששרים לי את זה, אולי קצת תוספות שלי, אפילו סולם לא שיניתי, רק קצת את הגבוהים ואת הנמוכים. וגם הקצב הוא כמו שהוא נתן לי. לאחר מכן לא ידעתי איך למצוא אותו, איבדתי את המספר שלו ואני עדיין מנסה למצוא את אותו בחור ואת המלחין", סיפר זילבר.

זילבר באולפן 'כיכר השבת'

אחד הדברים המיוחדים בזילבר היותו מוזיקאי מחונן במיוחד דבר שלעתים יוצר דברים מטורללים למדיי כמו השיר "תרגיל" אשר כולל את כל 12 הסולמות המוזיקליים בעליה ואז בירידה בחזרה, כאשר בחזרה גם המילים מושרות לאחור. זילבר כדרכו הולך עד הסוף גם עם בדיחת הקרש הזו, חצי מהשיר הוא שר בג'יבריש מגוחך ומעורר חיוך המעלה תהיה בשביל מה זה טוב ומה המסר.

זילבר שר באלבום גם על חזרתו בתשובה בשיר "לא שמעתי", שיר בו הוא מטיח ביקורת מחויכת בחינוך אותו קיבל: "כולנו היינו ילדים רצים החוצה לא לומדים, מכל המעשים של אבותינו - צדיקים. איך הגעתי לגיל כמו עכשיו - ולחשוב ש הכל זה לשווא. בלי לדעת ש כל מילה וכל ציוץ משפיע - על חייו".

את גזרת הפוליטיקה של האלבום לוקחים שני השירים "אז אמר האחר" שיר שכתב נתן אלתרמן והלחין זילבר כשיר לעג לשמאל. והשיר "חוצפתו של נער הגבעות" המחולק לשני שירים ונכתב על ידי מנורה חזני על דמותם של נערי הגבעות. השיר שנשמע יותר כמו דקלום מוזיקלי מונוטוני, פחות משרת את האלבום שברובו מלודי ונעים יותר להאזנה.

על ההפקה המוסיקלית המגוונת של האלבום אחראים מספר מפיקים: ננסי ברנדס הוותיק, עופר קורן, הבן רועי זילבר, יקיר ששון ואריאל בעצמו.

זילבר בן ה-76 שמתכוון בקיץ האחרון להפסיק להופיע בפני הקהל, זוכה בשנים האחרונות לאהבה גדולה מהקהל הישראלי ושיריו מושמעים עדיין בכלי התקשורת השונים. זילבר הוא איש נעים וחביב במיוחד גם במציאות ואת החמימות שלו ניתן להרגיש גם מצלילי האלבום הייחודי שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר