בהלת הקורונה

בעלת מפעל סיני: "הציווי לאכול כשר מציל ממחלות"

בעוד הקורונה מתפשטת בסין, ניצבים משגיחי כשרות בפני דילמה אם לבטל את נסיעותיהם למדינת הענק • אחד מהם סיפר על כך - וחשף מה אמרה לו בעלת מפעל מקומי (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
משגיח הכשרות, במפעל בסין (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

"כתבה לי סינית, שאנחנו משגיחים על המפעל שלה: אנחנו רואים שהעניין היהודי לאכול כשר מציל ממחלות, בגלל שכל המגיפה התחילה כנראה בגלל אכילת עטלפים", כך סיפר לאחרונה מפקח כשרות בכיר, בשיעור שמסר, על רקע נגיף הקורונה המתפשט במדינת הענק.

הרב אברהם שלזינגר, מפקח הכשרות הראשי של בד"צ 'חניכי הישיבות', חשף בשיעורו כי משגיחי כשרות עדיין ממשיכים להגיע לסין, דרך מדינות אחרות. לדבריו, גאב"ד הקהילה, הגר"מ גרוס, פסק כי מבחינה הלכתית אין למנוע ממשגיחים לנסוע לשם.

"יש פרויקט כשרותי גדול שנעשה בסין, בכשרות מורינו", תיאר שלזינגר. "מדובר בפרויקט המשתרע על מספר רב של חודשים בשנה, ומחייב צוות גדול של משגיחים. בימים אלו אמור להתחיל סבב עשיה חדש, שאורכו עד סוף חודש אייר, ומחייב כל הזמן צוות גדול של משגיחים שם - כולל בחג הפסח".

דיווח מהבירה בייג'ינג (צילום: ערוץ היוטיוב של 'איציק הסיני')

בעקבות כך "התעוררו שאלות רבות, כיצד ואיך עושים את המלאכה. בין השאר הגיע לרב גרוס השאלה האם יש לאפשר את נסיעתו של משגיח שכן מוכן לנסוע, בעיקר בגלל מצבו הכלכלי הדחוק. הספק ההלכתי הוא, האם כל סין נקראת 'מקום מגיפה', או רק אזור העיר ווהאן".

"תחילה חשבנו שזה עניין של ימים, והתחלנו להפעיל את הפרויקט בשידור ישיר לארץ הקודש, כאשר קיווינו שתוך זמן קצר יגיעו המשגיחים ויבדקו את הנעשה. אלא שהימים מתארכים, וגם פועלים אין, כך שכל קיומו של הפרויקט עומד בספק. בשל כך פסק הגאב"ד, כי משגיח שרוצה לנסוע לסין לעיר מרוחקת ממקום הנגיף - מותר לו לעשות זאת".

עוד חשף הרב אברהם שלזינגר, כאמור: "כתבה לי סינית, שאנחנו משגיחים על המפעל שלה - בתרגום חופשי אלו דבריה: אנחנו רואים שהעניין היהודי לאכול כשר מציל ממחלות, בגלל שכל המגיפה התחילה כנראה בגלל אכילת עטלפים. אנחנו גם רואים כמה האדם הוא אפסי וכלום, כפי שמקובל באמונה היהודית".

"היא ביקשה ממני למסור לעם ישראל: 'תתפללו עלינו, אתם קרובים לאלוקים'", סיים המפקח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר