'עושק שחור'

מעצרם של שני מקורבי הרב ברלנד הוארך

שני המקורבים של מנהיג קהילת שובו בנים הובאו בפעם השנייה לדיון הארכת מעצר, בסיומה הורה בית משפט השלום בירושלים להאריכו, וכי אחד מהם בעל "מעמד גבוה" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרב ברלנד בכניסה לבית משפט (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים האריך הצהריים (שלישי) את מעצרם של שני חשודים בפרשת 'עושק שחור', במסגרתו נעצר גם מנהיג קהילת שובו בנים, הרב אליעזר ברלנד.

לגבי אחד המקורבים אמרה השופטת במהלך הדיון כי "כפי שעולה לכאורה מתוך החומר, מעמדו של המשיב במסגרת אותה פרשייה עבריינית, הוא לכאורה מעמד גבוה ומרכזי".

מעצרו של אותו מקורב שנחשד בהיותו בעל מעמד גבוה, הוארך בשמונה ימים. מעצרו של החשוד האחר הוארך בשישה ימים ומחר יובא חשוד נוסף לדיון שני של הארכת מעצרו.

נכדו של הרב ברלנד: "לא מאמין במשטרה"

נחמן ברלנד, נכדו של הרב טען אתמול בתגובה להאשמות סבו על ניצול חולים ובני משפחותיהם, שמהם דרשו עשרות אלפי שקלים תמורת ברכות והבטחות למרפא.

"התרופות כן עזרו", טען נחמן, "יהיה מי שיאמין לצד הזה, מדרך הטבע, אנשים אוהבים לשמוע את הצד הרע, ומן הסתם שהתקשורת תשדר את הצד ההוא".

"בסוף יתברר לכולם שאין שום דבר בחשדות כנגד הרב. הרב הוא כמו הבבא סאלי שהיה מחלק עארק וכמו רבי מאיר מפרמישלאן שהיה מחלק ליקר, אז הרב מחלק מנטוס, ועליו הצדיק יכול לפעול ישועות - גם דרך המנטוס", הוסיף הנכד.

נחמן המשיך ואמר: "אני לא מאמין למשטרה, היא מספרת סיפורים. גם בפעם שעברה המציאות הייתה רחוקה מאוד ממה שהמשטרה טענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר