יוזמה חדשה

הקראוון של מרן הגרי"ש אלישיב יועתק ל... עיר אחרת?

אחרי שנכדיו של מרן זצוק"ל נוכחו לראות כי הבטחותיהם של כמה מחברי עיריית ירושלים להעתיק את ה'קראוון' המפורסם לשכונה אחרת אינן מתממשות, יתכן והוא יועבר לביתר עילית (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מרן הגרי"ש, ב'קראוון' (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

המבנה ששימש כבית מדרשו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, ה'קראוון' המפורסם, לא יועבר לשטח אחר בירושלים, כפי שתוכנן, אלא יתכן ויועתק לעיר חרדית אחרת. כך נודע ל'כיכר השבת'.

כזכור, הנציגים החרדים בעיריית ירושלים הבטיחו למצוא למבנה היביל מקום באחת משכונותיה של עיר הקודש, כדי לשמר את המקום ששימש כבית מדרשו של מרן, לאחר שהוא פונה סופית ממקומו ב'מאה שערים', לדרישת בעלי הקרקע.

חברי המועצה החרדים הבטיחו לנכדו של הגרי"ש זצ"ל, הרב אריה אלישיב, להקצות שטח מיוחד בשכונה אחרת בעיר, ולהציב בו את הקראוון שישמר באיזשהו אופן את הזיכרונות מסבו הגדול, שכידוע מסר בו שיעורים מדי ערב, במסירות נפש, ובבקרים שימש בו סנדק באלפי בריתות.

אך ל'כיכר השבת' כאמור נודע, כי למרות כל ההבטחות, לא נמצא כרגע מקום מתאים להעתיק אליו את המבנה הנייד, ובעוד כמה שבועות יעלו טרקטורים על שטחו הישן, כאשר בעל השטח לא רוצה להביא להריסת המבנה הנוסטלגי, אך מצד שני מחויב לדד-ליין של עבודה בשטח.

הלווית מרן זצ"ל (צילום: מאיר אלפסי)

בימים האחרונים מנהלים הנכדים הרב אריה והרב ישראל, מגעים עם קהילה של עולי רוסיה בעיר ביתר עילית, הזקוקה למבנה יביל, במטרה להעביר לרשותם את הקראוון המדובר. מי שמעורב במגעים אלו, הוא סגן ראש עיריית ביתר עילית דודי זלץ.

במקביל, מזכ"ל דגל התורה יצחק פינדרוס עדיין מנסה להשיג אישור מתאים ומיידי מעיריית ירושלים, כדי להעתיק את המבנה לשכונת רמת שלמה בעיר.

כך או כך, לפי התכנון, לאחר העברתו, חלק מהמבנה יהיה סגור בזכוכית, ובתוכה יונחו הכיסא והסטנדר ששימשו את מרן הרב אלישיב זצוק"ל, ואפילו הגמרא בה יגע בתורתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר