הישג מדיני

היסטוריה: מטוס אזרחי ראשון נסע לישראל דרך שמי סודן

תוצאות ראשונות מעשיות מהפגישה ההיסטורית בין ראש הממשלה נתניהו למנהיג הסודני: המדינה האסלאמית אפשרה לראשונה למטוס שבסיסו בנתב"ג, לעבור דרכה - לישראל (מדיני)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו באוגנדה, בה הוא נפגש עם המנהיג הסודני (צילום ארכיון: לע"מ)

מטוס אזרחי נחת בסוף השבוע האחרון בנתב"ג, לאחר שחלף מעל השטח האווירי של סודן, בחזור מנסיעה לקינשאסה, בירת קונגו.

בכך מממש יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, את הבטחתו בתחילת החודש בפגישה ההיסטורית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגנדה, כי מדינתו תתיר למטוסים ישראלים לחלוף מעל שטחה האווירי.

כתב ynet איתי בלומנטל, שפרסם לראשונה את ההישג המדיני הזה, מציין כי בעבר היו מספר מקרים בהם מטוסים שהיו בדרכם אל ישראל או המריאו ממנה שחלפו מעל שמי סודן, אך הם נאלצו לבצע עצירת ביניים בעמאן או ביעד אחר, כדי שהטיסה לא תירשם כ"ישראלית".

כמו כן, מטוס המנהלים המדובר, שעבר בסופ"ש מעל סודן, המנהלים המדובר, אינו בעל מספר רישוי ישראלי, אך בסיסו כן נמצא בנמל התעופה בן גוריון.

המנהיג הסודני (צילום: מתוך אתר הקרמלין)

כזכור, בתום הפגישה עם נתניהו, אמר אל-בורהן במסיבת עיתונאים: "התמונה מבחינת סודן השתנתה רבות לאחר פגישתי עם נתניהו. היא נערכה ללא תנאים, ובתיאומה של וושינגטון".

"תוצאות הפגישה יפורסמו בקרוב, ובראשן: שיפור הכלכלה. הממשלה תבחן את סוגיית שיתוף הפעולה ולאחר מכן נעדכן את ישראל. אם מהלך ההידברות לא יניב תוצאות - ההידברות עם ישראל תופסק", ציין הבכיר המוסלמי, שמדינתו עדיין אינה מקיימת באופן רשמי קשרים דיפלומטיים עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר