בריקודים וספר תורה

הגוי תיעד: כך החרדים התפללו את תפילות השבת בסיני

קבוצה של חרדים ירדו בשבת שירה לחצי האי סיני לנפוש. בסרטון, שצולם ע"י גוי, נראים המתפללים במהלך תפילת שחרית וקריאת התורה של שבת רוקדים ומפזזים וקוראים את פרשת בשלח - קריעת הים, למרגלות ים סוף (חרדים)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עשרות חרדים חגגו את שבת פרשת בשלח - שבת שירה, בחצי האי סיני שבשליטת מצרים. בתיעוד שהגיע ל"כיכר השבת" וצולם ע"י גוי, נראים המתפללים, רובם צעירים מהמגזר החרדי, כשהם רוקדים, קוראים בתורה, ומברכים ברכת כהנים במהלך תפילות השבת.

קבוצה של חרדים, רובם צעירים ממשפחות חרדיות וחלקם בלבוש צבעוני, ירדו בשבת שירה לחצי האי סיני לחוג את השבת באווירה מיוחדת למרגלות ים סוף. בסרטון, שצולם כאמור ע"י גוי, נראים המתפללים במהלך תפילת שחרית וקריאת התורה רוקדים ומפזזים וקוראים את פרשת בשלח - קריעת ים סוף למרגלות הים עצמו.

לצורך קיום המניין הייחודי, לקחו איתם המתפללים ספר תורה אותו הביאו מישראל במיוחד עבור קריאת התורה מהודרת. במהלך הנסיעה לאילת, ומשם אל תוך סיני - כיסו ועטפו המתפללים את ספר התורה בטלית מפאת כבודו.

בין המתפללים נצפה הליצן "לולי" - שמואל גורדון, שאף עבר לפני התיבה כשליח ציבור, כשהוא לבוש כהרגלו, במיטב הבגדים הצבעוניים והייחודיים.

משה עמיאל, מהמארגנים של השבת, סיפר ל"כיכר השבת" כי מעולם לא התרגש ככה בתפילה. "היו שם בחורים חסידים", הוא מספר. "שכבר שנים שלא עלו לברך את ברכת הכהנים בגלל משקעי עבר, ובשבת הזו הם פשוט נעמדו מעצמם ובירכו בקול רם ובגאווה את הברכה של הכהנים לעם ישראל. עבורי זה היה כל כך מרגש".

הגוי שצילם את המתפללים בשבת, הינו אחד מבעלי המקום שהחליט לתעד את התופעה הייחודית במצלמתו.

בשנים האחרונות ישראלים רבים נוסעים לחצי האי סיני לצורך מנוחה ונופש. על פי הערכות, כ-60,000 ישראלים נוסעים מידי שנה לסיני. כמו בכל דבר, גם הציבור החרדי "גילה" את המקום וכך ניתן לצפות באי בחרדים רבים שאף הכשירו מטבח כשר להכנת אוכל טרי וכשר.

צפו בתיעוד שצולם ע"י גוי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר