בשכונת העוני בברזיל

לראשונה: חגג בר מצווה והניח תפילין • צפו

באחת הפאבלות הכי עניות בריו, ברזיל, מצאו קבוצת מטיילים יהודיים מפריז, יהודי בן 40, שלא הניח תפילין, לא קרא מעולם קריאת שמע ולא חגג בר מצווה • צפו במעמד המרגש (בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מדי שנה, קהילת "לה רנסי" בצרפת, יוצאים לטייל ברחבי העולם. השנה, הם נסעו לעיר הברזילאית הענקית, ריו דה ז'ניירו, ושם הופתעו וזכו לקיים מצווה נדירה.

לטיול השנתי, בני הקהילה, נוהגים לצרף את רבם, הרב משה לוין, שהוא גם סגן נשיא ועידת רבני אירופה ורב הז׳נדרמריה הצרפתית, כדי לשמור על אורחות חייה של הקהילה בתפילות ושיעורי התורה שהוא מוסר.

פאבלות של ברזיל

לפני הטיול, מישהו סיפר להם כי בפאבלות (שכונות עוני. ח"ב) של בירת ברזיל, ישנם יהודים שלא מודעים ליהדותם, ולכן המידה והם רוצים להוסיף ערך מוסף לטיול שלהם, רצוי שייקחו טלית ותפילין - אולי הם ימצאו איזה יהודי לרפואה.

כאשר הם ביקרו, באחת הפאבלות העניות ביותר שבריו, הם נתקלו להפתעתם ביהודי בשם פאבליו עקיבא בן 40, שמעולם לא חגג בר מצווה, לא הניח תפילין ולא קרא קריאת שמע.

הרב לוין, שמח על המצווה הנדירה שנפלה בחיקו, ומיד עשה טקס יפה ומכובד של בר מצווה והעניק ליהודי את התפילין - אותן הניח לראשונה בחייו.

פאבלות של ברזיל

"ההתרגשות הייתה לא ניתנת לתיאור", מספר אחד מבני הקהילה ל'כיכר השבת': "אין לכם מושג באיזה עוני ומצוקה קשה נמצאים כל מי שגר בפאבלות הללו, היהודי הזה שהנחנו לו תפילין הרגיש לראשונה בחייו מה זה אחווה יהודית אמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר