14 יום לבחירות

היום בכנסת; חסינות לח"כ חיים כץ וישיבת סיעה בש"ס ויהדות התורה

מליאת הכנסת תתכנס בצהריים (12:00) להצבעה על הענקת החסינות לח"כ חיים כץ, מסתמן כי ח"כי כחול לבן והרשימה המשותפת - ייעדרו. במקביל, ש"ס ויהדות התורה יערכו ישיבות סיעה (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חיים כץ ומנדלבליט, לפני כשבועיים (צילום: פלאש 90)

שבועיים אחרי שוועדת הכנסת אישרה הענקת חסינות לח"כ חיים כץ (הליכוד), מליאת הכנסת תתכנס בצהריים (12:00) להצבעה על הענקת החסינות לכץ.

נכון להבוקר מסתמן רוב ברור בקרב חברי הכנסת להענקת החסינות לכץ. חברי 'ישראל ביתנו' צפויים להצביע בעד החסינות ובכך להעניק יתרון לגוש הימין-חרדים שתומך בחסינות.

ב'כחול לבן' יאפשרו לחבריהם להיעדר מההצבעה, אך נראה כי מרבית הח"כים של 'כחול לבן' ו'הרשימה המשותפת' ייעדרו מההצבעה ובכך יבטיחו את חסינותו של כץ.

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) התייחס הבוקר בגל"צ לבקשת החסינות, ואמר "אצביע נגד".

החסינות לכץ תהיה תקפה עד לאחר הבחירות. לאחר שהכנסת תושבע בעוד חודש, לח"כ כץ תהיה אפשרות לבקש את החסינות מחדש, בדומה לתהליך שניהל בתקופה האחרונה. אם לא יבקש אותה, מנדלבליט יוכל להגיש נגדו את הכתב אישום.

חבר הכנסת כץ מואשם כי בעת שהיה יושב ראש ועדת העבודה והרווחה פעל לטובת מקורבו, איש העסקים מוטי בן ארי, שייעץ לו בענייניו הכספיים האישיים. סעיף האישום נגדו הוא מרמה והפרת אמונים, היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להענקת החסינות.

בתוך כך, המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, צפויות להתכנס בצהריים במשכן הכנסת לישיבת סיעה, שבועיים בלבד לבחירות.

החל מהיום החלו המפלגות לשדר את שידורי התעמולה בערוצי הטלוויזיה והרדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר