האיום מתגבר

תיעוד מטריד: פצמ"ר מחובר לבלונים מעזה

יחידת הבלונים ברצועת עזה מפרסמת תיעוד בו נראה כיצד הם מחברים פצצת מרגמה לעבר זר בלונים, אותו הם משגרים לעבר ישראל • למרות ההצהרות, שיגור הבלונים הנמשך (ארץ)

(צילום: יחידת הבלונים של רצועת עזה)

יחידת הבלונים ברצועת עזה מפרסמת היום (שני) תיעוד מטריד, כיצד הם מחברים פצצת מרגמה לזר בלונים, אותו הם משגרים לעבר ישראל.

רק ביום חמישי טען גורם ביטחוני בכיר כי "חמאס העביר מסרים לישראל, לפיהם הם החליטו באופן חד צדדי להפסיק את שיגור הבלונים והירי הרקטי לעבר ישראל", אך בינתיים, המשיכו גם בסוף השבוע את שיגור הבלונים.

עוד דווח כי תצפיתניות המשרתות בגבול רצועת עזה העידו כי מפקדים בצה"ל מונעים ירי לעבר חוליות משגרי הבלונים, למרות הזיהוי הוודאי שלהם בשטח בזמן אמת.

המידע על זיהוי חוליות משגרי הבלונים מגיע לפיקוד הבכיר בפיקוד דרום, שצריך לאשר כל אירוע ירי, למעט אם מדובר במקרים של סכנת חיים מיידית.

גם לוחמים בחטיבת כפיר סיפרו כי לפחות בשני מקרים נחשפו לזיהוי היערכות להפרחת בלוני טרור, ולא קיבלו אישור לתקוף אותם והבלונים הופרחו לעבר שטח מדינת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מבצע הערכות מצב עתיות, ופועל בהתאם לדרקטיבה ועל-פי מדיניות הפעלת האש, הנקבעות לפי פרמטרים משתנים".

יצוין כי על פי הנחיות הבטיחות של משטרת ישראל, בכל מקרה מעורר חשד יש לפנות למוקד 100 ולהשאיר הטיפול בידי כוחות המשטרה המיומנים בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר