מנסה להרגיע

נתניהו: ישראל לא תיפגע מ'הנחיות הקורונה'

ראש הממשלה חיזק את עמדת שר הבריאות יעקב ליצמן בנוגע לחשש מנגיף הקורונה, ובניגוד לעמדת משרד החוץ, ואמר כי יחסי החוץ והכלכלה של ישראל לא ייפגעו ממנה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבה את החלטות משרד הבריאות בנוגע להנחיות הקורונה ואזרחי מדינות אסיה, בניגוד לעמדת משרד החוץ שטען כי הן בעייתיות.

נתניהו אמר את הדברים בראיון בגלי צה"ל וטען כי כלכלת ישראל לא תיפגע בעקבות ההוראה שלא להכניס תושבים ממספר מדינות באסיה, כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

"אומרים שאנחנו פוגעים ביחסי החוץ או בכלכלת ישראל - אני דוחה את זה מכל וכל. מה יהיה עם הכלכלה אם הנגיף יתפשט, זה כל אחד מבין. אני מעדיף גישה שסוגרת הרבה יותר הרמטית", אמר נתניהו.

"מחר אני מכנס ב'שיבא' ישיבה של כל גורמי הממשלה ומנהלי בתי החולים בארץ כדי לדון בהמשך המאמצים", אמר נתניהו בראיון. "שוחחתי עם ראש המל"ל. אנחנו פועלים באחריות. אנחנו מביאים את הישראלים שהיו על האונייה הזו ביפן".

ליצמן על הנגיף

עוד הבטיח נתניהו, כי הממשלה תפצה את גורמי התעופה בישראל על הירידה בהיקף הטיסות בעקבות בהלת הקורונה, כפי שדרש הבוקר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. "זה גורם עליון, כוח עליון אך עדיין אנו לא יודעים את ההיקף", אמר נתניהו.

ראש הממשלה אמר בנוסף כי הורה לפתח חיסון לנגיף. "מקווה שגם אנחנו נתרום את חלקנו במרוץ לחיסון. אולי נוכל להביא את זה - בשורה לא רק לאזרחי ישראל אלא לאנושות".

כזכור, אתמול (שני), בעקבות המלצת משרד הבריאות ושר הבריאות יעקב ליצמן, הנחה שר הפנים, אריה דרעי, למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו במקאו, בתאילנד, בסינגפור ובהונג קונג בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. זאת, בנוסף למניעה לבאים מסין.

לפי דברי משרד הפנים, כניסתם של הזרים - תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים, האוויריים והימיים.

בנוסף, שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ"ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר