לאחר שבועות

החל פינוי 'ספינת הקורונה': מאות שלא נדבקו הורדו ממנה

הרשויות ביפן החלו בפינוי ספינת ה'דיימונד פרינסס' שעל סיפונה נדבקו מעל 540 בני אדם בנגיף הקורונה. בין אלו שפונו בינתיים גם זוג ישראלי, מתוך ה-12 שנותרו עליה (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הזוג בן שבת לאחר ירידתם מהספינה (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

לאחר שבועיים החל פינוי הנוסעים מספינת ה"דיימונד פרינסס" שעגנה ביוקוהמה שביפן כשנוסעיה מבודדים ואינם מורשים לרדת ממנה. היפנים החליטו לשנות את הגישה ולאפשר לנוסעים שלא נדבקו לרדת ממנה לאחר שהוחלט כי הישארותם בספינה היא זו דווקא שמסכנת אותם בהידבקות בנגיף כשהספינה הפכה למוקד התחלואה הגדול ביותר בקורונה מחוץ לסין.

על הספינה היו 3.711 בני אדם מתוכם כ-540 נדבקו בנגיף. על הספינה היו גם 15 ישראלים, 3 מתוכם חלו בקורונה והם מאושפזים בבית חולים ביפן במצב קל.

הקמפיין להחזרת החולים לארץ

בשל מספר הנוסעים הגדול והצורך לבצע את הפינוי בצורה מאובטחת, היום צפויים לרדת ממנה כ-500 בני אדם. הפינוי צפוי להימשך עד יום שישי. בין אלו שכבר ירדו מהספינה הישראלים עדנה והנרי בן שבת מחיפה, שהוסעו באוטובוס למלון בטוקיו.

עדנה והנרי בן שבת אמרו לאחר שחרורם מהספינה: ״אנו שמחים לצאת מהספינה אך באותה נשימה נשאר מוטרדים עד להורדת כלל הישראלים מהספינה. אנו מרגישים טוב. במהלך השחרור עברנו בדיקות רבות עד שעלינו לאוטובוס״.

הדיימונד פרינסס. צילום: שאטרסטוק

הפינוי מהספינה כעת מותר רק אלו שלא היו במגע או שהו באותם חדרים עם הנדבקים, אלו שהיו יצטרכו לעבור בידוד נוסף של 14 יום, תקופת הדגירה המקסימלית של הנגיף.

הבידוד בספינה עורר מחלוקת בשל העובדה שככל הנראה דווקא השארת הנוסעים בספינה הביאה להתפשטות המחלה ביניהם. בין אלו שנדבקו במחלה היו גם שלושה יפנים שעסקו באופן רשמי בבדיקת הבידוד. מה שמלמד שהבידוד לא היה יעיל וכי הוא סייע להפצת המחלה.

בימים הקרובים צפויים 12 הישראלים ששוהים על הספינה ולא נדבקו בנגיף להיקלט במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. משדה התעופה, הם צפויים להגיע ישירות לבידוד של עד 14 ימים במתחם שתוכנן במיוחד לנסיבות אלו. שלושת הישראלים שנדבקו יישארו בינתיים באשפוז ביפן.

מאז שווירוס הקורונה החדש, COVID-19 בשמו הרשמי, התגלה בסוף 2019, יותר מ-75 אלף בני אדם נדבקו בו. הלילה (רביעי) עדכנו הרשויות בסין שעוד 136 מתו מהנגיף ברחבי המדינה, ובכך טיפס מניין הנספים הכולל ל-2,004. עוד שישה מתו ממנו מחוץ לסין, אחרי שהלילה דווח על מקרה מוות שני בהונג קונג.

הסינים דיווחו, כי נכון ליום שלישי בשעה 24:00, נרשמו כ-741,185 מקרי הדבקה בנגיף הקורונה החדש, עלייה של כ-1749 מקרים לעומת אתמול, כוללת 1660 מקרים בעיר ווהאן. כ-14,376 חולים נרפאו ושוחררו לביתם עד כאן. 57,805 חולים מקבלים טיפול רפואי בבתי החולים, ומתוכם מצבם של כ-11,977 חולים הוא חמור. נכון לרגע זה קיימים עוד כ-5248 מקרים בהם קיים חשד להדבקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר