'מוציאים כסף, במקום ללחם וחלב'

בשכונה החרדית עדיין אין תחבורה סדירה: "נמאס מהזלזול"

מאות משפחות המתגוררות בשכונת אחיסמך שרויות במצוקה קשה, לאחר שהבטחות של פוליטיקאים להסדיר תחבורה נורמלית למקום - אינן מתממשות. בשיחה ל'כיכר' הם תוהים: "זה לא פשע?" (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
חרדים באחיסמך. אילוסטרציה (צילום: ששון תירם)

בשכונת אחיסמך (גני איילון), הסמוכה לעיר לוד, מתגוררות מזה מספר חודשים מאות משפחות חרדיות, וכל יום שחולף מגביר את מצוקתן, מאחר שטרם הוסדרה תחבורה נורמלית למקום.

לפני שלושה שבועות פורסמה הודעה מטעם לשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לפיה בעיית התחבורה הציבורית הקשה של תושבי השכונה החדשה באה לפתרון, בהסכם שהושג עבורם בעזרתו.

"ביום שני, כ"ב שבט 17/2, יחל לפעול בשכונה קו אוטובוס ישיר לעיר בני ברק", נכתב בהודעה הרשמית, "וכן מספר קווי אוטובוס למרכז העיר לוד, לתחנה המרכזית ברמלה, וקווי פנים בתוך שכונת גני איילון".

אלא שבשטח כלום לא קרה. התאריך עבר, ולא חל כל שינוי לטובה, למגינת לבם של מאות המשפחות, בתוכן רבות שהן ברוכות ילדים.

בשיחה ל'כיכר השבת' טוען אחד האברכים המתגוררים במקום, כי הוסבר לו ש"זה אושר במשרד התחבורה, וחברת קווים היא שלא רוצה את זה, כי מעוניינת במסלול ארוך יותר".

"בקיצור - 'בובקס'", זועם האברך, ומוסיף: "מה שקורה, זה שבמשרד התחבורה לא רוצים לתת לגפני את ההישג. הם כועסים שהוא יצא עם זה כהישג שלו. לא אכפת להם כלום, העיקר לא 'לתת את זה' לגפני. בינתיים, אנחנו משלמים את המחיר".

פגישה עם נציגי התושבים. ארכיון (באדיבות המצלם)

תושב אחר מסביר: "מי שנדפק פה, אלו בעיקר אברכים ובני משפחותיהם שבאו לגור באחיסמך כי זהו ביתם. אין להם רכב, אז הם עכשיו צריכים להוציא מהלחם והחלב שלהם - לצורך נסיעות מפותלות, במספר קווים, כדי להגיע לבני ברק, לדוגמה. האם זה לא פשע?".

לסיום, הוא מוסיף בכעס: "הגיע הזמן להגיד למשרד התחבורה: די, אל תזלזלו בציבור. תתחילו לתת שירות. פשוט נמאס כבר מהזלזול בציבור החרדי".

מלשכת יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נמסר בתגובה: "הנושא בטיפול מלווה שלנו כל העת, מול גורמי המקצוע. היו עיכובים, בשל תכנון המסלול, והרצון של התושבים למקצה שיפורים והתאמות. כולנו תקווה, שגם זה יבוא על פתרונו בזמן הקרוב".

ממשרד התחבורה טרם נמסרה התייחסות לטענות הקשות, במענה לפניית 'כיכר השבת'. כשזו תגיע, היא כמובן תתפרסם מיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר