יהיה עימות?

סקר חדש: הליכוד קופא וליברמן שוב נחלש

האם אנו לקראת בחירות רביעיות? סקר חדש המתפרסם הערב מנבא כי אין גוש שיצליח להרכיב לבד ממשלה • וגם: מי מתאים לראשות הממשלה והאם הציבור רוצה עימות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש ואהרון קרון, פלאש 90)

12 יום לפני מועד הבחירות בישראל, חברת 'החדשות', מפרסמת סקר חדש, ולפיו תמונת המצב העכשווית נשארת ואין תזוזה גדולה במפת המנדטים.

בסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור חדשות 12 בשיתוף iPanel, עולה כי גנץ וכול לבן ממשיכים להוביל, ומקבלים 35 מנדטים, הליכוד מקבל על פי הסקר שני מנדטים פחות - 33.

המפלגות החרדיות, ממשיכות לשמור על כוחן ומקבלות 16 מנדטים; שמונה מנדטים לש"ס, בדומה לאחותה - יהדות התורה שמקבלת מספר זהה.

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה ונותרת המפלגה השלישית בגודלה בישראל עם 13 מנדטים. האיחוד בין העבודה, גשר ומרצ מייצר 9 מנדטים. ישראל ביתנו של איווט ליברמן וימינה של בנט ושקד זוכות ל-7 מנדטים.

מפלגתו של איתמר בן גביר לא עוברת גם הפעם את אחוז החסימה. ומקבלת רק 1.6 אחוזים, לעומת 2.2 אחוז בסקר הקודם של 'החדשות'.

בהמשך הסקר, נשאלו העונים על העימות בין נתניהו לגנץ: "האם אתה בעד או נגד קיום עימות טלוויזיוני בין נתניהו לגנץ לפני הבחירות?".

60% מהם השיבו בחיוב, לעומת 21% שהתנגדו ו-19% שהשיבו "לא יודע". בקרב מצביעי הימין הפער גדול עוד יותר: 65% תומכים בעימות לעומת 16% מתנגדים. גם בגוש של גנץ הרוב (55%) תומך בעימות, לעומת 28% שחשבו כמו יו"ר כחול לבן והתנגדו.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מגדיל את הפער על גנץ: 42% מהמשיבים סבורים שהוא המתאים ביותר לתפקיד לעומת 34% שהשיבו שגנץ מתאים יותר. מדובר בירידה של 2% לגנץ לעומת הסקר שעבר. 17% השיבו "אף אחד מהם" ו-5% השיבו: "לא יודע".

בקרב המצביעים שמגדירים עצמם כאנשי ימין, 67% השיבו שנתניהו המתאים ביותר לעומת 15% לגנץ. בצד השני התמונה הפוכה: 63% תמכו בגנץ לראשות הממשלה לעומת 10% בלבד לנתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר