פוזל לקול הרוסי

החוצפה של גנץ: לראשל"צ הגר"י יוסף לא אכפת מהיהדות

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם בכנס בחירות לדוברי הרוסית, הבטיח להם כי יפעל להעברת חוק ברית הזוגיות, הכריז מדינת ישראל אינה מדינה דתית ותקף בגסות את הראשון לציון - בעקבות דבריו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: כחול לבן ויונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ניסה הערב (חמישי), לקבל את תמיכת הרוסים בבחירות המתקרבות. בכנס של מפלגת כחול לבן הבטיח גנץ להעביר מהלכים לטובת הציבור הרוסי לאחר הבחירות, אם ''כחול לבן'' תצליח להרכיב ממשלה, ואף העז לתקוף בבוטות את הראשון לציון הגר"י יוסף.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ, אמר באירוע בגני התערוכה: ״ישראל היא מדינה יהודית אבל היא איננה מדינה דתית. כראש ממשלה אעביר חוק את ברית הזוגיות, כדי שכל אחד יוכל לחיות בזוגיות ולקבל זכויות שוות ללא תלות בממסד״.

"לגבי הקשיים מול הממסד הדתי - נדרשת פעולה ממלכתית ונחושה. ראינו רק לפני שבוע משגיח הכשרות, ששכח שדרך ארץ קדמה לתורה, והתעמר בעובד ברשת סופרמרקטים, משום שהחליט שהוא לא מספיק יהודי עבורו. לא מספיק ישראלי עבורו. יש לזה רק מילה אחת: בושה. פשוט בושה", קרא גנץ מהטלפרומפטר.

הוא תקף את הראשל"צ הגר"י יוסף, מבלי להזכיר את שמו, ואמר: "שמענו לאחרונה שיש כאלה שמעזים לקרוא לכם "גויים". מי שאומר זאת הוא אדם שלא באמת אכפת לו מהיהדות שלכם, או מיהדות בכלל. הם מנסים לערער על הישראליות שלכם. לא עוד. אתם לא צריכים אישור מאף אחד על הישראליות שלכם".

הראשל"צ מבהיר: "דברי סולפו" (ללא קרדיט)

גם בנושאי תחבורה ציבורית בשבת הבטיח גנץ לפעול בממשלה הבאה שיקים: "אצלי הרשויות המקומיות שמכירות את הצרכים, יקבלו כוח רב יותר ויוכלו לקבל החלטות לגבי הפעלת תחבורה בשבת, פתיחת שטחי מסחר, בוודאי באזורים שאינם נועדו למגורים".

יו"ר כחול לבן תקף בנוסף את שר הבריאות והבטיח שלא יכהן בתפקידו, ״יעקב ליצמן הוא שר בריאות שכשל בתפקידו ולכן אנחנו ניקח את זה אלינו״, אמר גנץ.

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב לדבריו של גנץ ואמר: "בני גנץ הוא המועמד הכושל ביותר לראשות הממשלה, אי אפשר להבין ממנו מה הוא אומר. וראו זה פלא, כשמתחילים לצוץ פרשות שחיתות שקשורות אליו ואל מפלגתו, בוחר גנץ בתחרות פרועה מול ליברמן להשתמש ביהדות החרדית ובמסורת ישראל כתרנגול הכפרות שלו בהתקפה חסרת שחר נגד הציבור החרדי ונגד שר הבריאות הטוב ביותר שהיה למדינת ישראל מאז הקמתה".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר בתגובה: "עצוב לראות איך מתמודד לראשות ממשלה משמש כמריונטה ומובל ע"י סוללת יועצים. מר גנץ חי ביקום מקביל, יקום שבו הציבור הדתי והמסורתי בישראל איננו קיים והפגיעה וההסתה במנהיגיו מותרת. מר גנץ דע לך - ההסתה מחלחלת, חזור בך!"

אזולאי הוסיף: "היום הזה, פגעת פגיעה חמורה במאות אלפי איש אוהבי הדת ושומרי המסורת. היום הוכחת שוב מדוע עם ישראל זקוק לתנועת ש"ס חזקה שתשמור על מדינה ישראל כמדינה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר