החרדים זועמים

"כשמתחילה לצוץ שחיתות על גנץ, הוא מסית נגד הרבנים"

מתקפתו שלוחת הרסן של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ על הראשון לציון, בכנס לעולים רוסים, לא עוברת בשתיקה מצד המפלגות החרדיות • 11 ימים לבחירות - והמתיחות הפוליטית גוברת (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נאומו המלא של גנץ, הערב (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: Avshalom Sassoni/Flash90)

זעם רב במפלגות החרדיות על יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, בעקבות המתקפה שלו הערב (חמישי) על הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בניסיון להשיג קולות נוספים בבחירות הקרובות, מקרב ציבור עולי חבר העמים.

ח"כ משה גפני אף קישר בין ההסתבכות האחרונה של גנץ, עם החלטת פרקליט המדינה לפתוח בחקירת משטרה בפרשת 'המימד החמישי', לבין ההקצנה שלו בנושאי דת ומדינה.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בנאומו בכנס לעולים מרוסיה אמר גנץ בין היתר: "שמענו לאחרונה שיש כאלה שמעזים לקרוא לכם 'גויים'; מי שאומר זאת, הוא אדם שלא באמת אכפת לו מהיהדות שלכם, או מיהדות בכלל".

"הם מנסים לערער על הישראליות שלכם", תקף גנץ, כשהוא מתכוין לדבריו של הראש"ל לפני כחודש וחצי, הזכורים כ'סערת הגויים הרוסים'. "לא עוד. אתם לא צריכים אישור מאף אחד".

הראשון לציון (צילום: בן ציון שריף)

ביהדות התורה ובש"ס הגיבו כאמור בכעס למתקפה שלוחת הרסן על הגר"י יוסף. ח"כ ישראל אייכלר אמר, במטה יהדות התורה בביתר עילית: "בני גנץ, שמקבל תמלילי נאום מלפיד, אמר בפירוש שהם לא רוצים מדינה יהודית. גנץ אולי מבין בעסקים כושלים, אבל לא ביהדות. אם אין דת יהודית - אין מדינה יהודית; בלי תורת ישראל - אין מדינת ישראל".

"גנץ מדקלם את העלילה, כאילו נאמר על יהודי רוסיה שהם גויים. שקר וכזב. הראשל"צ הגר"י יוסף אמר במפורש שאינו מדבר על יהודי רוסיה, אלא על הגויים, שונאי הדת היהודית. לפיד אומר לגנץ מה להגיד. אם הוא לא יסית נגד החרדים, ליברמן יגנוב לו קולות בהסתה אנטישמית יותר".

לדברי ח"כ אייכלר, "הגענו למצב של אנטישמיות גלויה. ליברמן וחבריו אומרים בתעמולה ברוסית שהחרדים יעשו בהם פוגרומים. זאת קריאה למלחמת 'הגנה עצמית', כמו בקישינב. יש לומר את האמת: החרדים אינם נגד יהודי רוסיה. אדרבה, אנחנו רוצים לחזק את יהודי רוסיה. אנחנו לא ניתן לליברמן וללפיד את יהודי רוסיה, שאבותיהם מסרו נפשם על היהדות".

עמיתו, ח"כ יעקב טסלר, הוסיף: "גנץ, שרק לפני כשבוע דיבר על כבוד ליהדות ולערכים, לאחר קמפיין אנטי חרדי שניהל בבחירות הקודמות, שוב נסחף אחרי לפיד, והתחיל לדבר כאחרון המסיתים".

"זה התחיל בהאשמת ליצמן בשקרים, בעד שבירת הסטטוס קוו בשבת, וכעת נגד רבנים. בני גנץ לקח צד ברור, בין הרוב השפוי במדינה המואס בהסתה ובשיסוע, לבין אלו שזולת הסתה פרועה והשתלחות במגזר החרדי אין להם מה להציע לאזרחים. מנהיג - אתה בוודאי לא", תקף אותו טסלר.

גפני ואייכלר. זועמים (צילום: פלאש 90)

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב מוקדם יותר לדבריו החמורים של גנץ, ואמר: "עצוב לראות איך מתמודד לראשות ממשלה משמש כמריונטה, ומובל על ידי סוללת יועצים. מר גנץ חי ביקום מקביל, יקום שבו הציבור הדתי והמסורתי בישראל איננו קיים, והפגיעה וההסתה במנהיגיו מותרת. מר גנץ, דע לך: ההסתה מחלחלת. חזור בך!".

"היום הזה פגעת פגיעה חמורה במאות אלפי איש, אוהבי הדת ושומרי המסורת. היום הוכחת שוב מדוע עם ישראל זקוק לתנועת ש"ס חזקה, שתשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית", הוסיף אזולאי.

גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, מיהדות התורה, תקף: "בני גנץ הוא המועמד הכושל ביותר לראשות הממשלה. אי אפשר להבין ממנו מה הוא אומר. וראו זה פלא: כשמתחילות לצוץ פרשות שחיתות שקשורות אליו ואל מפלגתו, בוחר גנץ, בתחרות פרועה מול ליברמן, להשתמש ביהדות החרדית ובמסורת ישראל כתרנגול הכפרות שלו, בהתקפה חסרת שחר נגד הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר