פינוי הישראליים • צפו

בעקבות התיירים מקוריאה: עשרות ישראלים נכנסו לבידוד

לאחר חשיפת תשעת התיירים שביקרו בישראל והיו נגועים ב'קורונה', עשרות ישראלים נכנסו לבידוד, בשל כך שהיו קרובים לאותם התיירים • בדקות אלו מופנים 12 הישראליים מהמטוס הקוריאני (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מד"א)

הדיווח על תשעת התיירים הדרום קוריאניים ששהו בישראל והיו נגועים בנגיף ה'קורונה', גרם לבהלה ועשרות מתושבי מדינת ישראל יכנסו לבידוד- בעקבות החשיפה שלהם לאותם תיירים. בתוך כך, מטוס מקוריאה, ינחת הערב (מוצ"ש) בישראל - עם כוננות שיא.

30 תלמידי בית ספר מבאר שבע, שביקרו באתר הגן הלאומי בבאר שבע יחד עם התיירים הקוריאניים - הועברו לבידוד, יחד איתם הועברו גם 20 מעובדי רשות הטבע והגנים.

כ-20 מעובדי רשות הטבע והגנים, יכנסו כאמור לבידוד, זאת בעקבות כך שהיו במגע עם התיירים מקוריאה. העובדים הונחו להישאר בבידוד ביתי עד ה26/2.

"העובדים חשים בטוב ללא סימנים חריגים,והם ממשיכים לשמור על קשר רציף עם משרד הבריאות ולפעול בהתאם להנחיות". כך מוסרים ברשות הטבע והגנים

אבנר ביטון, יו"ר וועד ההורים העירוני בבאר שבע, אמר: "נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. אנחנו צריכים לשמור על עירנות ועל ההנחיות. צריך לזכור שלא צריך להיכנס לפאניקה".

ממשרד החינוך נמסר כי "בעקבות החשש כי 30 תלמידים שהו בקרבתם של קבוצת תיירים מדרום קריאה והנחיות משרד הבריאות כי ישהו בבידוד, הנחה מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנות צוות ליווי לבית הספר. הצוות יכלול: יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד וצוות שידאג להעמיד אמצעים מקוונים כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים".

בעיריית באר שבע התייחסו לנושא: "בנוגע לתלמידי בית הספר,הנושא נמצא כעת בבדיקה של משרד הבריאות. נמשיך ונעקוב אחר הוראות משרדי הבריאות והחינוך בנושא".

המטוס שינחת מקוריאה

בעוד כחצי שעה (19:30) ינחת מטוס של חברת התעופה הקוריאנית כאשר על סיפונו כ-200 אזרחים זרים יחד עם - 12 ישראלים.

לפי ההוראה שקיבלו, המטוס יעמוד ברחבת חנייה W1 המרוחקת מספיק על פי ההנחיות, מטרמינל 3. מהמטוס ירדו רק הנוסעים הישראלים . אשר יעברו ביקורת דרכונים למרגלות המטוס.

לאור חשיבות בריאות הציבור בישראל ונקיטת משנה זהירות בטיפול בשבים מהמזרח הוחלט בעצה אחת עם גורמי הבריאות והתעופה שהמטוס יעצור ברחבה מספיק רחוקה מטרמיל 3 .

המטוס, שמגיע מקוריאה, יחנה באזור רחבת המטוסים המערבית בשדה ורק מספר מצומצם של עובדי רש"ת יטפלו במטוס ובנוסעיו.

העובדים יבצעו תדלוק, ריקון המיכלים (שפכים שיטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים) ורענון מזון ושתייה למטוס.

הנוסעים הישראליים, יועברו לאמבולנסים של מד"א וילוו היישר לביתם לשהייה כפי שמנחה משרד הבריאות. הכבודה של הנוסעים תשאר על המטוס.

מיד לאחר תדלוק המטוס ועליית צוות טיסה אשר שהה בישראל הוא ימריא חזרה לקוריאה. כלומר המטוס והצוות לא ישארו בישראל.

ברש"ת ובמשרד הבריאות מוסרים: "לנוסעים אשר אמורים היו להמריא הערב בשעה 22:00 לקוריאה ימצאו טיסות חלופיות בהקדם האפשרי ".

פינוי הישראלים מהמטוס ע"י מד"א

שניים עשר נוסעים ישראלים נחתו לפני זמן קצר בנתב"ג, לאחר שהייה בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות, הם מחויבים להיות בבידוד ביתי. כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל, מרגע נחיתתם בארץ, הישראלים מפונים בשעה זו לבתיהם באופן מבוקר, על ידי צוותי מגן דוד אדום.

החובשים והפראמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, ומוגנים בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים בהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר הפינוי, כלי הרכב שבהם מפונים הנוסעים, יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במיומנות ובמקצועיות בכל מקרה בו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", *מסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר,* "חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות".

*מנכ"ל מד"א, אלי בין:* "מגן דוד אדום נערך מבעוד מועד לפינוים לבידוד ביתי של הנוסעים שנחתו בישראל, לאחר ששהו בקוריאה הדרומית. החובשים והפראמדיקים שמפנים אותם, ממוגנים בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, זאת על מנת שלא לקחת סיכונים. מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, משרד החוץ, רשות שדות התעופה, ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר