ההוראה הייתה רק לזוג

הפוסקים הכריעו: החתן והכלה יחללו שבת

חתן וכלה מצפון הארץ, שהיו אמורים לנסוע ל'שבת חתן', נרדמו והתעוררו 20 דקות לפני כניסת השבת. לאחר התייעצות עם 'הגדולים', הורו לזוג לנסוע - בעיצומה של השבת (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

הפוסקים הכריעו: זוג חרדי ירא שמיים, שהתחתן בשבוע האחרון, היה אמור לחגוג את ה'שבת חתן', אך הזוג ששהה בצפון הארץ התעורר 20 דקות לפני שבת, ו'הגדולים' הכריעו לזוג - שיסעו בשבת, בשל בריאותו של האב.

יחד עם זאת, ההוראה של 'הפוסקים', הייתה אך ורק לאותו זוג ואין ללמוד ממקרה זה למקרים אחרים, וכל שאלה של חילול שבת, מצריכה שאלת גדול.

אחד מקרובי המשפחה, שהיה בשבת, מספר ל'כיכר השבת', את השתלשלות העניינים: "כל האורחים כבר הגיעו ל'שבת חתן', והתארגנו בחדרם - הכנות אחרונות לפני שבת. לפתע אחד מהאורחים מבחין שלא שמע מהחתן והכלה. 'הכל בסדר', מרגיעים כולם מיד, 'החתן והכלה מן הסתם נחים בחדרם'.

"אולם בדיקה מהירה של אחד ההורים העלתה, כי הזוג לא באזור. טלפונים בהולים מעלים תוצאה מבהילה, החתן והכלה נמים שנת ישרים בביתם שבצפון כאשר בעוד 20 דקות שבת כך שנסיעה, מהירה ככל שתהיה, לא תספיק להם להגיע לפני שבת".

"בשלב זה החלה דרמה של ממש", הוא מספר, "אחד מבני המשפחה הזכיר כי מצבו הבריאותי של אחד ההורים אינו כשורה וכי ידיעה שכזו עלולה לדרדר את בריאותו עוד יותר".

ההוראה של 'הגדולים'

מה עשיתם?

"מיד נעשו טלפונים לגדולי הפוסקים שפסקו באופן ברור, לצאת עם נהג מונית לא יהודי על אף הנסיעה בעיצומה של השבת מחשש לפיקוח נפש, כמו"כ על הנהג לפתוח את הדלתות ולסגור".

והזוג מיד הסכימו?

"החתן, אברך ת"ח וירא שמים לא היה מוכן בשום אופן לצאת לדרך עד שהעלו על הקו את אחד מגדולי הדור שאמר לו באופן ברור שהדבר מותר ואף חובה בעת הזו.

"החתן והכלה הגיעו כשעה לאחר כניסת השבת לכניסה לעיר ומשם הלכו כשעה עד למקום האירוע".

בני המשפחה מספרים כי מעולם לא זכור להם שבת שמחה כל כך שבו "החתן והכלה הגיעו במסירות נפש למרות הכל כדי לשמח את כל האורחים שהגיעו לשמחה".

עוד הם מדגישים כי "אין להסיק ממקרה זה מסקנות לגבי מקרים אחרים וכי כל מקרה לגופו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר