"לא רטרואקטיבי"

איילת שקד מתנגדת לחוק שיציל את נתניהו

בעוד ראש הממשלה נתניהו עשוי לדרוש את אישורו של 'החוק הצרפתי' ולעצור את משפטו, במידה וינצח בבחירות, בכירת 'ימינה' טוענת כי מפלגתה לא תתמוך במהלך שכזה (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שקד ונתניהו (צילום: פלאש 90)

ח"כ איילת שקד, בכירת 'ימינה' ושרת המשפטים לשעבר, הודיעה כי מפלגתה לא תתמוך אחרי הבחירות ב'חוק צרפתי', כזה שיכול למנוע את משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי שקד, שדיברה באירוע של 'שישי-תרבות' בגבעתיים, "אם הולכים על חוק לקציבת קנדציות, אז יש גם היגיון לעשות את החוק הצרפתי, אבל לא רטרואקטיבית".


"כרגע גם אין הצעה להעביר את החוק הצרפתי", ציינה שקד, וכשנשאלה איך היא ועמיתיה ינהגו במידה והצעה שכזו כן תועלה על ידי נתניהו לאחר הבחירות, ענתה: "אנחנו לא מכירים הצעה כזו, לא דנים בזה ואף אחד לא פנה אלינו. אנחנו לא בעד חקיקה רטרואקטיבית. חוק כזה, אם יהיה - לא יחול על נתניהו".

היום, לאחר שדבריה אלו של שקד עוררו זעם בקרבתו של ראש הממשלה, הבהיר ח"כ אופיר סופר מ'ימינה': "ראיתי שאיילת אמרה שלא נתמוך בחוק; שאלתי, ואמרו לי שיהיה דיון סיעתי - ונחליט, לא יודע אם לפני או אחרי הבחירות".

"בעבר תמכתי בחוק הצרפתי, ובסיטואציה הנוכחית צריך לבדוק. הייתי מונח בסוגיה הזאת בעבר, כיום היא קצת ברחה לי", הוסיף חבר הכנסת ממפלגתה של שקד, בראיון לרדיו קול ברמה.

מהותו של 'החוק הצרפתי', כידוע, היא חסינות גורפת למנהיג המדינה מפני חקירות במשך כל תקופת כהונתו. משפטו של ראש הממשלה נתניהו נקבע כזוכר ל-17.03, כשלושה שבועות אחרי הבחירות, אך אם תקוותו תתממש וגוש הימין יגיע ל-61 מנדטים, יתכן והוא ינסה להעביר חוק זה בכנסת, וכך להשהות את המשך המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר