ה"קרב" האחרון

רון קובי נדרש להפקיד כסף - שכנראה יפסיד

ראש העיר המודח של טבריה, רון קובי, הפציר היום בהנהלת בתי המשפט לוותר לו על הפקדת התשלום, כחלק מעתירתו האחרונה - חסרת הסיכוי - לבג"ץ, לבטל את הדחתו (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
קובי (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רון קובי ביקש היום (ראשון) מבית המשפט העליון לפטור אותו מתשלום הכסף, אותה נדרש להפקיד בעתירתו האחרונה, בשל חששו כי הוא צפוי להפסיד בקרב המשפטי האחרון שלו.

מתברר, כי כחלק מעתירתו לבג"ץ של ראש העיר המודח של טבריה, בה ביקש לקיים דיון נרחב של חמישה שופטים נגד הדחתו מהתפקיד, קבע בית המשפט כי עליו להפקיד ערבון בגובה של 40,000 ש"ח.

העירבון, כנהוג, הוא למקרה בו קובי יפסיד מהחלטת השופטים או אם הם ידחו על הסף את בקשתו לדיון נוסף, אז הוא ייאלץ לשאת בהוצאות ולשלם לחברי המועצה ולמשרד הפנים את הסכום שהפקיד.

אך קובי, שכנראה מבין כי מצבו המשפטי אינו מזהיר בלשון המעטה, כאמור ביקש היום משופטי בית המשפט העליון פטור מתשלום זה.

רון קובי בכניסה לשימוע, בו הוא הודח. ארכיון

גורמים משפטיים מסרו ל'הרשת הצפונית', כי רוב הסיכויים שהשופטים לא ייעתרו לבקשתו של קובי, ופירטו: "נהוג כי מי שמערער לעליון ובטוח שיש לו סיכויים גבוהים לזכות בעתירה - מפקיד את הכסף מראש. לכן, אם יפסיד קובי, הרי שיידרש לשלם את סכום העירבון, פלוס הוצאות המשפט, שיסתכמו ביותר מ-50000 שקלים - הוצאה לא קטנה, ממנה חושש קובי".

ההערכה היא, כי אם בקשתו זו של קובי תיתקל בסירוב של הנהלת בתי המשפט, לא מן הנמנע כי הוא ימשוך את בקשתו, משום שהוא מבין כי מירב הסיכויים שהוא ייאלץ כך להיפרד מעשרות אלפי השקלים הללו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר