'קורונה' בציבור החרדי?

בהלה בסמינר: תלמידות שוחחו עם התיירים ונשלחו לבידוד

בנות מ'סמינר' ירושלמי ביקרו במלון בו שהו תשעת התיירים מדרום קוריאה, שנשאו על גופם את ווירוס הקורונה • בעקבות כך הן נכנסו לבידוד, וחברותיהן - שעודכנו בכך - החליטו להיעדר מהלימודים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

פרסום ראשון: ההשפעה של התיירים מדרום קוריאה, שהסתובבו ברחבי ישראל בעודם נגועים בנגיף ה'קורונה', הגיעה גם לציבור החרדי: שתי בנות סמינר, היו בקרבתם של תשעת התיירים הללו, ובשל כך נכנסו לבידוד.

מתברר, כך נודע ל'כיכר השבת', כי לפני כשבועיים הגיע שתי נערות, מסמינר יחסית חדש השוכן במערב העיר ירושלים, לבקר במלון 'גרנד קורט', הממוקם לא הרחק משכונות בית ישראל ושמואל הנביא בעיר.

בזמן הביקור במקום היו הבנות בקרבתם של התיירים מדרום קוריאה, ואף פתחו עמם בשיחה אקראית - מה שכמובן מגביר כעת את החשש להידבקות ב'קורונה', הנגיף אותו נשאו הקוריאנים על גופם, מבלי שיידעו.

תיירים מקוריאה במערת המכפלה, בתפילה על 'ה'קורונה' (צילום: אלימלך קרזן)

אחד מאנשי המקצוע שהיה מעורב בנושא, מתאר ל'כיכר השבת': "במוצאי השבת קיבלתי שיחת טלפון, בה דווח לי על הסיפור. מיד פניתי לגורמי הרפואה, שהחליטו כי על הבנות להיות בבידוד. במקביל, הובע רצון לשמור את העניין בדיסקרטיות - כמקובל בציבור החרדי....".

"אך לאחר שדבר הבידוד הופץ בסמינר, וההורים נכנסו ללחץ מובן, הורינו לבנות הסמינר האחרות להיבדק - ועניין המשך הלימודים במקום ייבחן אף הוא לעומק בימים הקרובים".

בינתיים, כך נודע ל'כיכר השבת', ההורים הלחוצים החליטו לא לקחת סיכון, ולשמור על בנותיהן בביתם.

מנהלת הסמינר מצידה, שלחה להורים את ההודעה הבאה: "לאימהות היקרות, שלום. אני מבקשת להרגיע את הרוחות ולפוגג את השמועות: ככל הנראה 2 תלמידות היו בשבוע שעבר בקרבת קבוצה שהגיעה מקוריאה".

"כיון שמשרד הבריאות נוקט אמצעי זהירות קפדניים, הן קיבלו הוראה לשהות בביתן למעקב של מספר ימים. אנו עומדים בקשר מול גורמי הבריאות הרלוונטיים, ונכון לעכשיו אין כל סיבה לדאגה", סיימה המנהלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר