החרדים יצביעו?

לאחר עשר שנים: יתקיימו בחירות למנהלים הקהילתיים בירושלים

לאחר שנים רבות בהן שרר קיפאון בבחירות למינהלים הקהילתיים בבירה. השבוע, נקבעו תאריך לבחירות בעוד כ-4 חודשים • רשימת המינהלים שיתקיימו בהן בחירות (חדשות)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר תקופה ארוכה, ועדת המינהלים הקהילתיים אישרה הצהריים (ראשון), את סבב הבחירות הראשון למינהלים הקהילתיים. כאשר בבחירות הראשונות רק חלק מהמינהלים ישתתפו.

לפי החלטת הוועדה, הבחירות יתקיימו ב 23/6 בשכונות: חומת שמואל, בית צפאפא, גינות העיר, גוננים, בית וגן, בקעה, אשכולות ופסגת זאב.

לכל מינהל ייבחרו תשעה נציגים - שייבחרו מתוך תושבי השכונה וייצגו את צורכי השכונה בתוך המינהל ומול העירייה והנהלת העיר.

כאמור, הבחירות יערכו השנה אחרי עשר שנים בהן לא יתקיימו בחירות למנהלים, דבר שיצר שחיקה בשטח ואף נתוני ואופי התושבים בשכונות מסוימות - השתנה.

אחד מהעסקנים בעיריית ירושלים, מספר ל'כיכר השבת': "הבחירות הללו הן קריטיות עבור הציבור החרדי בפסגת זאב וגם בבית וגן, ב-10 השנים האחרונות, החרדים נגסו בשכונת גבעת זאב, וכיום יכולה להיות לציבור החרדי נציגות יפה, כמו"כ ההשפעה של קריית היובל על בית וגן ירדה - ולכן האופי של הנציגים גם אמור להשתנות".

כך או כך, משה ליאון - ראש העיר ירושלים, שהיה מחזיק תיק המינהלים הקהילתיים, בקדנציה הקודמת, יודע ומכיר את השטח, אך ל'כיכר השבת' נודע, כי דבר זה לא ישפיע על החלטת הוועדה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "ירושלים היא העיר היחידה בישראל אשר מקיימת בחירות דמוקרטיות נוספות פנים עירוניות ואנו גאים על כך. אנו מתחילים בסבב בחירות ראשון שיתקיים ביוני ולאחריו יקבעו הסבבים הנוספים. אני קורא לכל תושבי השכונות לקחת חלק פעיל ולהתמודד בבחירות, זוהי חגיגה דמוקרטית עירונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר