הרבנים מגנים בחריפות

שוב: האנטישמים ערכו צעדה משפילה בבלגיה

לאחר ששנה שעברו, ערכו מצעד אנטישמי בבלגיה, האו"ם הסיר את התהלוכה מרשימת אתרי המורשת העולמית, אך לאנטישמיים זה לא הזיז וגם השנה, הם ערכו מצעד מכוער ואנטי יהודי • רבני אירופה מגנים בחריפות (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שהשנה, שוב האנטישמים הרימו ראש וערכו שוב את המצעד המתועב והאנטישמי שלהם ברחבי בלגיה, רבני 'ועידת רבני אירופה', מגיבים בחריפות ובזעם, "סוג זה של אנטישמיות הוא תזכורת לכמה מהרגעים החשוכים יותר של אירופה".

גם לאחר שהועד המנהל של ארגון החינוך המדע והתרבות של האו"ם – אונסק"ו הודיע לפני כשלושה חודשים, כי החליט להסיר מרשימת המורשת העולמית שלו את התהלוכה השנתית הנערכת מידי שנה באלסט שבבלגיה, רחובות אלסט שבבלגיה היו מלאות בבובות ענק של יהודים בצורה נתעבת ונלעגת.

מי שזעם על כך, היו רבני 'ועידת רבני אירופה', שהחליטו לא לשתוק על הבושה ואמרו:; "התהלוכה הסאטירית עם הטרופים האנטישמיים באלסט, בלגיה, פוגעת ביותר ומשתמשת לרעה בזכות ההבעה החופשית שהוא מרכיב כה חיוני בכל דמוקרטיה ליברלית".

נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט הוסיף ואמר: "מה שגרוע יותר הוא שסוג זה של אנטישמיות הוא תזכורת לכמה מהרגעים החשוכים יותר של אירופה; מאז שנות השלושים של המאה הקודמת לא ראינו תהלוכה של "יהודים" שתויגו במגן דוד צהוב. איננו יכולים להעמיד פנים שתמונות אלה הן סוג של בדיחה או אינן מעוררות פחד. פשוט לא מקובל שמנהיגי עולם כמו מלך בלגיה יכריזו על "לא עוד" שבוע אחד ואז ישבו בחיבוק ידיים כשהסמלים הללו מופיעים ברחובותיהם רק שבועות אחר כך'.

בהודעת הועידה נאמר עוד, כי "לאחר המחאות הבינלאומיות בשנה שעברה נגד המניעים האנטישמיים בקרנבל הרחוב הזאת, ואחרי שאונסק"ו הסיר את התהלוכה הזאת מרשימת אתרי המורשת התרבות העולמית, היו צריכים המארגנים להבין שעליהם לחדול מלהציג מניעים אנטישמיים כאלה שתורמים לחידוש האנטישמיות באירופה".

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי שעמד בראש הלוחמים נגד המצעד והצליח להביא להחלטת אונסק"ו אמר, כי קיבל את המידע והתמונות המזעזעות מהקהילה היהודית באלוסט. "התמונות הקשות הללו מזכירים ימים אפלים בתולדות אירופה. החמור ביותר בעניין היא העובדה שהקרנבל המביש הזה מתקיים למרות המחאה הבינלאומית והעובדה שאונסק"ו שאינו חשוד באהבת ישראל כתב בהחלטתו כי 'יש בתהלוכה הזו שימוש חוזר במוטיבים גזעניים ואנטישמיים', יש גבול למה שהם מכנים סאטירה ואין מצב שהקהילה הבינלאומית תעבור לסדר היום על התנהגות מסוכנת שכזו".

"אני מודאג מגילויי האנטישמיות בבלגיה, ואוועד עם הנציבה הממונה על האנטישמיות וראשי האיחוד האירופי כדי להשמיע את קולה של יהדות אירופה ולשמוע מהם כיצד בדעתם לטפל באופן מערכתי בנחישות נגד האנטישמיות בכל צורותיה האפלות. ויש להם את הכלים הנדרשים בכדי לאכוף את חוקי האיחוד נגד התופעות והמעשים הללו".

הרב גיגי סיפר, כי המארגנים הכינו מיצג ענק על גבי משאית ובה לגלוג מהגרוע ביותר של הכותל המערבי ובובות של יהודים בוכים כדי לסמל את העובדה שאונסקו הודיע על הסרתה מהרשימה, אולם גנזו אותה מחשש שהמיצג 'פוגעני' מידיי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר