אירופה חוששת

ה'קורונה' הגיע לאיטליה: יותר מ-150 נדבקו

בהלת הנגיף הגיעה גם לארץ המגף בה מתו מהמחלה עד כה שלושה בני אדם ויותר מ-150 נדבקו. כמה עיירות נמצאות בהסגר ותנועת הרכבות לאוסטריה הופסקה (חדשות, בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מדפים ריקים בסופר איטלקי (צילום: מתוך טוויטר)

בהלה באיטליה בעקבות התפשטות ה'קורונה': שלושה בני אדם מתו עד כה באיטליה מהנגיף הקטלני ויותר מ-157 נדבקו, רובם במחוזות לומברדיה וונטו שבצפון המדינה.

בשל התפשטות הנגיף הוטל סגר ב-12 עיירות וכוחות הצבא והמשטרה המקומיים אוכפים אותו. האיטלקים הודיעו, כי ישמרו על ההסגר בצורה הרמטית וכי מי שיפר אותו ייענש בקנסות ואף בשלושה חודשי מאסר בפועל. מדובר ביותר מ-50 אלף איש שנמצאים בהסגר.

חברת הרכבות הלאומית של אוסטריה הודיעה אמש (ראשון), כי היא מפסיקה את תנועת הרכבות לאיטליה וממנה בשל התפשטות נגיף ה'קורונה' באיטליה. הלילה, עצרו הרשויות רכבת שהגיעה מאיטליה במעבר ברנר שבהרי האלפים בעקבות דיווחים ששניים מהנוסעים סובלים מחום ועלה חשש שנדבקו בנגיף.

משרד הפנים האוסטרי מסר כי הרכבת עשתה את דרכה מוונציה למינכן ונעצרה בגבול אוסטריה. לא ידוע כמה נוסעים נמצאים על הרכבת והרשויות טרם החליטו מה לעשות איתם. כמו כן לא נמסר מתי תתחדש תנועת הרכבות בגבול. "נדון בצעדים הבאים עם עמיתינו האיטלקים", נמסר בהצהרה.

ההתפשטות המהירה של הנגיף באיטליה גרמה לביטול אירועים ציבוריים רבים, ומקומות ציבוריים רבים כמוזיאונים ובתי ספר נסגרו לפחות לעוד שבוע.

בסופרמרקטים בצפון איטליה נוצרו תורים ארוכים של אנשים חרדים, רבים מהם עם מסכות כירורגיות. הם הצטיידו באספקה מחשש לתקופה ארוכה של בידוד ורוקנו את המדפים.

במדינות השכנות עוקבים בעניין רב אחר המתחולל באיטליה, מתוך חשש שהנגיף יחל להתפשט אף הוא באירופה בה הגבולות פתוחים יחסית. שרי הבריאות של איטליה, צרפת וגרמניה אמורים להתכנס בקרוב כדי לדון במצב החמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר