11 חודשים לפטירה

קופסת הטבק העתיקה הועברה - מקאליב לבעלזא

האדמו"ר מקאליב הגיע אמש (ראשון) לביקור במעונו של האדמו"ר מבעלזא בקריית בעלזא בירושלים, והעניק לאדמו"ר את קופסת הטבק העתיקה שירש מהאדמו"ר זצ"ל (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

האדמו"ר מקאליב הגיע אמש (ראשון) לביקור במעונו של האדמו"ר מבעלזא בקריית בעלזא בירושלים, שם שוחחו האדמו"רים בנוגע ליוזמת האדמו"ר להקים מפעל מיוחד לזכרון השואה, ע"י אוסף של סיפורי גבורה יהודית על השואה האיומה.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך הביקור העניק האדמו"ר מקאליב לרבי מבעלזא את קופסת הטבק העתיקה, בה השתמש זקנו, הרבי מקאליב זצ"ל, לאחר שעוד בחייו ביקש הרבי זצ"ל להעניק את הקופסה העתיקה לאדמו"ר מבעלזא, לאחר פטירתו.

קופסת הטבק העתיקה שימשה את האדמו"ר מאלעסק זיע"א, שהיה סבו של הרבי מקאליב, ואף סבו של האדמו"ר מבעלזא, ונמסרה לפני שנים רבות לידיו של נכדו הרבי מקאליב. לאחר שחילקו את כלל הנכסים של האדמו"ר לפי הסדר שקבע עוד בחייו, נמסרה הקופסה העתיקה לידי הרבי מבעלזא.

האדמו"ר מבעלזא בירך את הרבי מקאליב, וציין לטובה את הכולל המיוחד לאברכים צעירים, שלומדים את הלכות טהרת הבית, ולאחר מכן ביקש האדמו"ר מקאליב את ברכתו של הרבי, לקראת צאתו למסע מיוחד בהונגריה, לקראת יום ההילולא של מייסד חסידות קאליב, שיחול בז' באדר, שם יישא הרבי תפילה לישועת הכלל והפרט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר