פרשת הרפז

מנדלבליט מגיב: "לא נפל רבב בהתנהלותי"

היועץ המשפטי לממשלה מתייחס לטענות שעולות נגדו וטען כי הן ממוחזרות • בדבריו, גיבה את ההחלטה לחקור את המימד החמישי: "מ"מ הפרקליט לא פעל משיקולים פוליטיים" (בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט התייחס היום (שני) לחשיפת ההקלטות בפרשת מסמך הרפז וטען: "לא נפל רבב בהתנהלותי".

בדבריו, במהלך נאום בכנס ירושלים ה-17 של העיתון 'בשבע', פירט כי הדברים נבחנו על ידי וועדת האיתור, על ידי שופטי בג"ץ בעת שהגישו עתירות נגד המינוי ועל ידי השופטים בעת העתירה להתיר לחשוף את ההקלטות, אך כולם קבעו כי אין בעיה במינוי.

"אין בכוונתי להרחיב בנושא, אולם הבאתי הדברים כדי להראות שבמדינה דמוקרטית, שבה שלטון החוק עומד כערך עליון, ישנו אך ורק מוסד אחד מתאים לבירור טענות שכאלה, שאת הכרעותיו חובה על הכול לקבל – זהו בית המשפט העליון. על הכרעתו הסופית אין עוררין".

מנדלבליט תקף: "מי שקורא שלא לכבד את הפסיקה הזו, או מפר באופן מכוון את הפסיקה הזו, הוא זה שפוגע במעמד של שלטון החוק במדינה. והדברים האלה לצערי אינם מקריים".

הוא עבר לדבר על אלו התוקפים את מערכת המשפט בשל תיקי נתניהו. "כאשר גורמים בכירים בדרג המדיני מתבטאים על כך כי ניתן להימנע מלכבד את פסיקת בית המשפט העליון; כאשר גורמים בדרג המדיני מבהירים כי אין בכוונתם לשקול ולכבד את חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה".

"כאשר החלטה על כתב אישום שמתקבלת לאחר תהליך שלם וסדור, של בחינה מעמיקה של ראיות, קיום הליך של שימוע, ושקילת כל הטענות באופן ענייני ומקצועי, מתוארת כ"הפיכה שלטונית"; כל הדברים האלה מביאים להחלשת המעמד של שלטון החוק".

"בימים האחרונים ישנם אנשים שמבקשים, באופן מלאכותי, לערבב בין הדברים. ליצור מצג שווא כאילו עבודתנו מביאה בחשבון שיקולים חלילה מהשדה הפוליטי. לא היה כדבר הזה, ובטוחני כי גם לא יהיה כדבר הזה".

על ההחלטה לפתוח בחקירת משטרה נגד חברת "המימד החמישי" בסמוך לבחירות, אמר היועמ"ש: "אני משוכנע, ואני רוצה להגיד את זה כאן בצורה ברורה, כי ממלא מקום פרקליט המדינה איננו פועל מתוך שיקולים פוליטיים. זוהי טענת כזב. היא נועדה לפגוע באמון הציבור בפרקליטות, ויש לדחות אותה בכל תוקף".

"אני גם רוצה לומר פה בצורה הברורה ביותר – ממלא מקום פרקליט המדינה ואני נחושים לעבוד בשיתוף פעולה מלא למען קידום שלטון החוק במדינה, ולמען ביצור מעמדה העצמאי של התביעה הכללית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר