הפסקת אש החל מ-23:30 • תיעוד

אחרי למעלה מ-100 רקטות ליישובי העוטף; השקט נשמר

אזעקות צבע אדום, ממשיכות להישמע ברחבי יישובי העוטף, על אף האיתותים של הג'יהאד האיסלאמי. צה"ל החל בתקיפת יעדים אסטרטגיים ומרחב הדיג בעזה - נסגרו ע"י ישראל (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ישיבת החירום של נתניהו - הערב (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

על אף ההצהרות של הג'יהאד האיסלאמי, כי החל מהשעה 22:00 - תחול רגיעה, הם הפרו את ההתחייבות ושיגור הרקטות נמשך כרגיל.

23:15: התקשורת הערבית מדווחת, ההפסקת אש תכנס לתוקף, החל מהשעה 23:30.

23:01: אזעקת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה ביישוב נחל עזה.

22:27: דוברת שער הנגב מעדכנת: בהמשך לאזעקת צבע אדום שנשמעה לפני מספר דקות, לא זוהו נפילות במרחב מועצה אזורית שער הנגב.
היירוט הערב משדרות (צילום: דדי פולד)

22:20: אזעקת צבע אדום נשמעה ב: עוטף עזה: שדרות, איבים, ניר עם, ארז, מטווח ניר עם, נתיב העשרה, חוף אשקלון ושדרות.

22:15: זוהתה נפילה אחת בתוך ישוב באשכול, סמוך למבנה. נזק קל מרסיסים למבנה. אין נפגעים בגוף.

22:15: אלו הרשויות בהן לא יתקיימו מחר (שלישי) לימודים: אשקלון, נתיבות, שדרות, חוף אשקלון, מוא"ז אשכול, מוא"ז שדות נגב ושער הנגב.

גורם ביטחוני בכיר אישר בדקות האחרונות את הדיווח הערבי, והוסיף, כי הערבים החליטו לסיים את התקיפות על ישראל, לאחר שמיצו את ההתקפות של ישראל הלילה בסוריה וברצועת עזה, במהלכן נהרגו בדמשק שניים מפעיליו.

הרמטכ"ל כוכבי, נשא הערב דברים, בכנס בחולון בהוקרה למערך המילואים, בדבריו אמר: "לא ברור אם הסיבוב הולך להסלמה או לדעיכה, וברור כי צה"ל מגן על ישראל, השבריריות שבה אנו נמצאים - ברורה והמהירות שהגבולות מתפרצים והסכנות שמתרגשים בתוך מבצע".

ראשי מערכות הביטחון, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו הערכת מצב בקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן ובכירים נוספים. מוקדם יותר היום, במהלך סיור בסוללת כיפת ברזל באזור אשדוד, הזהיר נתניהו כי "אנחנו נמשיך להכות עד שיושב השקט. יש לי מסר לראשי ארגוני הטרור: אם לא יושב השקט - אתם הבאים בתור".

בתוך כך, בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט הערב, על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, החל מהלילה ועד להודעה חדשה. מעבר כרם שלום ייסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי וחיוני, ומעבר ארז ייסגר למעט מקרים הומניטאריים חריגים.

בנוסף, מרחב הדיג ברצועת עזה ייסגר לחלוטין. צעדים אלו התקבלו בתגובה להמשך שיגור הרקטות והפעולות ההתקפיות של הגא״פ כנגד מדינת ישראל.

מוקדם יותר הערב, צה"ל מצידו סיכם את תוצאות ה'סבב' הנוכחי: משעות הבוקר ועד לשעה 18:00 זוהו לא פחות מ-50 שיגורים לשטח ישראל.

"לאחר תחקור, עומד שיעור היירוטים מכיפת ברזל על 90% מהשיגורים, בהתאם למדיניות היירוט". יצוין, כי כמעט כל שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

50 הרקטות הללו מצטרפות לעוד כ-70 ששוגרו אתמול. בחסדי שמים, לא נרשמו כל פגיעות בגוף, במהלך שתי היממות האחרונות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר