בחירות 2020

עמיר פרץ מאשים: "נתניהו בוחר בחמאס כפרטנר"

"הגיע הזמן לומר את האמת: נתניהו בוחר בחמאס כפרטנר להמשך הסכסוך", כך האשים היום יו"ר 'העבודה-גשר-מרצ' עמיר פרץ והוסיף כי "נתניהו מחזק את חמאס" (פוליטי, בארץ)

(צילום: דוברות העבודה גשר מרצ)

ראשי מפלגת 'העבודה-גשר-מרצ' נשאו היום (שלישי) הצהרה ביטחונית משותפת בנתיב העשרה, נוכח סבב הירי האחרון.

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר המפלגה, אמר כי "נתניהו מחזק את חמאס ומחליש את ההרתעה. ביבי מניח לחמאס לנהל את המציאות, לקבוע את גובה הלהבות, לקבוע את סד הזמנים בין סבב לסבב. הממשלה הבאה, בה אנחנו נהיה השותפים המרכזיים, תהיה חייבת לשנות זאת. אנחנו נדאג כי תעשה זאת. נהיה המצפן המדיני שיוביל אותה לפתרון. לשינוי המציאות במקום עוד ועוד ניסיונות כושלים וחסרי אחריות לנהל אותה.

"לחמאס אין כוונה להגיע להסדר קבע והוא ממשיך למתוח את החבל תוך התעלמות מפעולות אלימות שמתבצעות על ידי ארגונים אחרים. מצד שני, לנתניהו אין תשובה מה יקרה ביום שאחרי, במידה ונצא למבצע רחב".

פרץ הוסיף והאשים את נתניהו ואמר כי "הגיע הזמן לומר את האמת: נתניהו בוחר בחירה מודעת בחמאס כפרטנר להמשך הסכסוך. כפרטנר לניסיון הכושל שלו לנהל את המציאות, במקום לשנות אותה. הוא משתמש בעימות מול חמאס כמסך עשן. שיהיה ברור: אנחנו מעדיפים את הרשות הפלסטינית כפרטנר לפתרון אפשרי של הסכסוך. לא את חמאס והג'יהאד האסלאמי לפרטנר להמשך הסכסוך.

"אנחנו מציעים תכנית שתכלול חזרה לתאום עם הרשות הפלסטינית ומדינות ערב המתונות והקהילה הבינלאומית כדי לבנות תכנית לפירוק הנשק ברצועת עזה בתמורה לשיקום הרצועה. בשלב השני - הצבת אולטימטום לחמאס על שיקום תמורת פירוז מנשק רקטי, והכנה של הרשות הפלסטינית לנטילת אחריות על רצועת עזה. במידה והחמאס יסרב לדרישות, יש לצאת למבצע רחב שתכליתו ניטרול היכולת הרקטית של חמאס, ובסיומו השבת הרשות הפלסטינית לשליטה בעזה והצבת כוח רב לאומי".

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, אמרה כי "המדינה, לא רק שאינה נותנת לילדיה את הביטחון לגדול בשקט ובשמחה, כמו שילדים אמורים, היא גם מתנערת מאחריותה כלפי התושבים - מבוגרים וילדים כאחד ואינה מספקת להם את הטיפולים הפסיכולוגיים הנדרשים על מנת שיוכלו להתמודד עם הטראומות. כשאנחנו נהיה בממשלה זו לא תהיה שאלה בכלל לגבי אותם מטפלים פסיכולוגים, פסיכיאטריים ומומחים פרא-רפואיים. החובה הבסיסית של ממשלה היא לדאוג לאזרחיה שמגנים על גבולותיה מידי יום ביומו בכך שממשיכים לגור ולנהל את חייהם באזור עימות".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "במשך יותר מעשור נתניהו הפקיר את האזור החשוב הזה. זו בפירוש מדיניות מכוונת: להימנע מפתרון ולהשאיר את הדימום הבלתי פוסק של טילים, שריפות ואזעקות - מה שמוביל אותנו בכל פעם לאותה נקודה. גם עכשיו הוא מפריח הבטחות, מצהיר הצהרות ריקות. אי אפשר להסתפק בהצהרות ריקות של נתניהו על הרתעת החמאס. ויש להדגיש: רק מהלכים צבאיים לא יפתרו את העניין. לכן לכל מהלך בטחוני חייב להיות אופק מדיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר