מאבק משפטי

מודיעין עילית: יעקב גוטרמן התקפל ואנשי 'הפלג' קיבלו לשכה

'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית הצליח להביס את ראש העיר יעקב גוטרמן מ'דגל התורה' ותוך איום משפטי, חייב אותו להקצות לשכה בעירייה לאנשי סיעת 'בני תורה' (חרדים בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הלשכה החדשה (צילום: כיכר השבת)

לאחר פעילות ממושכת של נציגי 'הפלג הירושלמי' בעיריית מודיעין עילית, שמואל אלישיב ואברהם דב הכט, נפתחה "לשכה לפניות הציבור", בעיריית מודיעין עילית - למרות התנגדותו הממושכת של ראש העיר יעקב גוטרמן מ'דגל התורה'.

בכיר ב'פלג', מספר ל'כיכר השבת', את השתלשלות העניינים: "מיד לאחר הבחירות האחרונות לעירייה שהתקיימו בשנה שעברה, שלחו חברי העירייה מטעם סיעת בני תורה מכתב להנהלת העיר ובו דרישה לקבל חדר עבור לשכה במתחם העיריה כמגיע להם עפ"י חוק".

"בהתחלה נענו בתירוצים שונים", הוא מספר, "הוויכוח נסוב האם בכלל מגיע לנו לשכה, לאחר מספר חודשים, כשראינו שאין כלל מו"מ או דיבורים, נכנס חבר העירייה, אברהם דב הכט, לעובי הקורה ושכר את שירותי עוה"ד ישראל הכט שדרש בתוקף לתת את המינימום המחויב עפ"י חוק ועירב בכך את הגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה, בהם את משרד הפנים, שר הפנים ומבקר המדינה".

אך כנראה שגם זה לא הספיק - לפי דברי הבכיר: "כשראינו שגם זה עדין לא מביא את התוצאה המיוחלת שלחנו מכתב לראש העיר ובו הודעה כי השלב הבא הוא פניה לבית משפט, שהוא בוודאי יורה לעירייה לקיים את החוק".

מכתב העורך דין נגד העירייה

"בשלב זה הודיע ראש העיר יעקב גוטרמן, כי הוא מתחיל לטפל בנושא ובתקופה הקרובה הוא ימצא מקום, ואכן תוך תקופה לא ארוכה נמצא מקום בסמוך למבנה המרכזי של העירייה ושם הוקם חדר במיוחד עבור הסיעה ששם יוכלו לקבל קהל ולטפל בבעיות שיש לכלל הציבור בענייני העיר".

הגר"צ פרידמן, ממנהיגי 'הפלג', הגיע השבוע לקבוע מזוזה בשערי הלשכה כאשר לאחר מכן נערך מעמד 'לחיים' עם חברי הסיעה.

בדבריו אמר הגר"צ: "המטרה העיקרית של "לשכה לפניות הציבור" היא לעמוד על כך שציבור בני התורה יקבל את כל הזכויות המגיעות לו כמו כל תושב אחר בעיר, וזה צריך להיות כנגד עיניהם של שלוחא דרבנן חברי העירייה שיחי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר