"בני מבולבל"

עליונות למערכת המשפט? ח"כ בני גנץ מעורר סערה

אם לא די בטעויות המביכות בראיונות ובנאומים, יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מעורר סערה נוספת כאשר הודיע כי טוב שמערכת המשפט תהיה עליונה על המערכת הפוליטית (חדשות, פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, שעומד בימים האחרונים תחת מתקפה ברשתות החברתיות של טעויות מביכות שניפק במהלך ראיונות ונאומים שנשא, מעורר הערב (שלישי) סערה נוספת לאחר שהתבטא כי "טוב שהמערכת המשפטית עליונה על המערכת הפוליטית".

בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103 אמר גנץ: "שינויים באיזונים שבין בג"ץ לכנסת צריך לעשות בצורה מסודרת ואחראית. למכון הישראלי לדמוקרטיה יש כמה רעיונות והצעות בנושא. מה שקובע זה החוק ולפיו המערכת המשפטית קובעת, וטוב שהיא עליונה על המערכת הפוליטית".

לדברי גנץ, "חייבים לרסן את המערכת הפוליטית, ואין לי מילים לתאר מה יהיה פה אם המערכת הפוליטית תהיה חזקה מהמערכת החוקית. זה יהיה אסון. במקומות שיש מתח צריך לתת עליונות למערכת המשפט".

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הגיב ואמר כי "י‏ש פה אמירה חמורה מאוד הנובעת מחוסר הבנת יסודות הדמוקרטיה: במקום איזונים ובלמים, ההכרעות החשובות ביותר תתקבלנה על ידי המערכת המשפטית (שופטים, פרקליטים ויועמ"שים) הלא דמוקרטית, שלציבור אין שום השפעה עליה, ולא ע"י הציבור - באמצעות נבחריו. זהו, רבותי, 'שלטון הפקידים והמשפטנים'".

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב לדברים ואמר כי "בני גנץ מבולבל. עמדתו היא עמדה אנטי דמוקרטית שחותרת תחת העקרון הבסיסי ביותר שהוא שלטון העם. לפי גנץ אין טעם לקיים בחירות. נקווה שפתיחת החקירה כנגד המימד החמישי, היא לא הסיבה לאמירה החמורה שלו".

השר יריב לוין אמר כי "גנץ לא יודע דמוקרטיה מהי, אז הנה תקציר: דמוקרטיה היא שלטון העם ולא שלטון היועמ"ש והפרקליטות. הסכנה שרובצת כאן היא קביעת מדיניות על פי גחמותיהם של משפטנים שלא נבחרו ע"י הציבור ויעשו במדינה כאוות נפשם. רק העם יקבע. נצא להצביע מחל בהמונים ונחזיר את האיזון למדינה. נחזיר את היכולת למשול למי שנבחר ע"י הציבור למשול, ולא מי שנבחר ע"י חברים מהחונטה המשפטית".

ברשימת 'ימינה' מיהרו אף הם לתקוף את גנץ ומסרו כי "מי שמציע להפוך את ישראל לדיקטטורה בראשות בג"ץ. ולמחוק לחלוטין את הפרדת הרשויות המקודשת במדינה דמוקרטית, רצוי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה. בכל מקרה לשיטתו התפקיד שלו לא יהיה שווה כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר