איראן, 'דגל' ורון קובי

דרעי באולפן: אני מתגבר על יצרי ועל הצורך להגיב ל'דגל'

דוחות המודיעין על איראן - שגורמות לו לא להירדם בלילה עד הצורך לקחת כדורי שינה; המאבק עם 'דגל התורה' על קולות הספרדים וה'קרדיט' לדוד אוחנה בטבריה • יו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניהול אולפן: אריאל ליבא ויוחנן בלייך (תמונה: חיים גולדברג)

בימים אלו הוא מתרוצץ בין כנס אחד למשנהו, בישיבות היערכות ואסטרטגיה לקראת הבחירות לכנסת ה-23 ביום שני הקרוב, אך מה שבאמת מדיר שינה מעיניו, אלו דווקא דו"חות המודיעין על איראן.

בראיון מיוחד ב'אולפן כיכר' החדש לתוכנית 'סוגרים שבוע' מספר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על נדודי השינה שגורמים לו אותם דו"חות וההתמודדות של ישראל עם האיומים בהשמדתנו. הראיון המלא, מחר בתוכנית 'סוגרים שבוע'.

במהלך הראיון, מתייחס דרעי ליחסים המתוחים עם 'דגל התורה', לאחר שהמפלגה האשכנזית בחרה לתת תשומת לב לבני התורה הספרדים, במה שנראה כניסיון לקחת קולות מתנועת ש"ס, אך מסרב להתבטאות בחריפות כלפי הנהגה הליטאית, למרות שהוא פגוע מאוד, ומביע זלזול מופגן בניסיון של 'דגל' לקחת קרדיט על הדחתו של רון קובי מראשות עיריית טבריה.

אתה חבר קבינט שמכיר את היטב את חומרי המודיעין, וראש הממשלה אף מגדיר אותך כמבוגר האחראי, וכשאתה רואה את הניסיון האיראני להתבסס בסוריה, אתה מודאג?

"אני מתפלל הרבה לקב"ה, ולצערי אני חשוף להרבה מידע שלפעמים מטריד אותי מאד עד כדי כך שלפעמים אני צריך כדורי שינה בגלל הדוחות בנושא האיראני".

"אגב, אשתי אומרת לי שאני מסתובב המון בלילות מצד לצד, אבל אני כיהודי מאמין יודע שאם "ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר", ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות יחד עם צה"ל, השב"כ ויתר זרועות הביטחון, וכשרואים את מדינת ישראל הקטנה מול מאות מיליונים של אויבים מהחמאס, מהחיזבאללה ומסוריה, שמנסים להשמיד אותנו מידי יום, אנחנו מודים לקב"ה על כך שעושה איתנו ניסים של "וסכסכתי מצרים במצרים" וכדומה".

אנחנו רואים שיש שיתוף פעולה נהדר עם דגל התורה במשך כל הקדנציה, אבל פתאום לפני הבחירות הם פותחים מטה ספרדי, ואפילו ערכו בשבוע שעבר כנס לבני ישיבות ספרדים ברמת גן. אתה מצליח להבין למה הם עושים לך את זה?

"לא! אבל אני מתגבר על יצרי, ומתגבר על הצורך להגיב, בגלל שאני מסתכל על המשימה שיש לנו בשבוע הבא, שישנה סכנה שתקום כאן ממשלת שמאל, ולכן אני בולע ושותק".

יצא לך לדבר על הנושא הזה עם הרב גפני? כי בהתחלה הם אמרו שמדובר במטה ישן שלא נסגר מאז הבחירות האחרונות, אבל אחר כך מה שקרה עם הכנס ברמת גן, זה ממש להיכנס לטריטוריה שלך, וברגע שאתה שותק, יש מצב שאתה נותן להם לגיטימציה?

"לא. בשתי מערכות הבחירות האחרונות, בעצם אי התגובה שלי עלינו בעוד מנדט, ובעזרת השם בשבוע הבא אנחנו נראה את ההישגים".

"אבל אני מסתכל על היום שאחרי הבחירות, ואני יודע שנצטרך שוב לאחד כוחות יחד כדי להתמודד מול הסכנה של הקמת ממשלת שמאל, ולכן ברור שאני חושב שזה לא ראוי, ואתה שואל אותי האם אני מבין את זה התשובה היא לא, האם נפגעתי מכך?, התשובה היא שכן".

אתה לא חושב שגפני הורס את ההשקפה שלנו, בני התורה הספרדים שמצביעים לש"ס בגלל הוראתו של מרן זצ"ל, ובהוראתם של מועצת חכמי התורה?

"אני לא רוצה לבזבז בנושא הזה אנרגיות מיותרות, אני פוגש בני תורה ספרדים שלומדים בישיבות אשכנזיות, והם רואים כמה ש"ס היא מפלגה אחראית שמחזקת את הגוש, וכשהם רואים את הצעדים הללו, זה גורם להם את ההיפך הגמור".

"אני הולך מכאן לכנס מיוחד בראשות ראש הישיבה רבי שלום כהן ובהשתתפות עשרות רבנים, שם הוא ישמיע את הזעקה שלנו, ושם ישמעו כולם את ההשקפה שלנו בנושא הזה".

בנוגע לרון קובי, ראש העיר המודח של העיר טבריה, ראינו כולנו את הפעילות שלך בנושא, בדגל התורה אומרים שבגלל פעילותו של דוד אוחנה, קובי הודח מתפקידו?

"מי זה דוד אוחנה? אתה שואל אותי שאלות כאלה?, באתי במיוחד לאולפן שלך כי אני חושב שאתה עיתונאי ראוי, לא מתאים לך שאלות כאלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר