בדיקת 'כיכר השבת'

הקרב על המנדט השמיני: למי יצביעו תלמידי הגר"ש אלתר

ביהדות התורה מעוניינים להחזיר את המנדט השמיני, אך בינתיים נראה כי דווקא יאבדו קולות מקהילת פורשי חסידות גור: "אגודת ישראל היא הבית שלנו, אך מי שעכשיו בפנים, סוגר לנו את הדלת" (פוליטי)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש אלתר עם תלמידיו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ימים ספורים לפני פתיחת הקלפיות, ואחרי שבחסידות גור היו שהאשימו אותם באיבוד המנדט השמיני של יהדות התורה בסבב הקודם, בקהילה של הגר"ש אלתר עדיין לא יודעים עבור מי להצביע.

מצד אחד הם מרגישים עדיין שייכים לתנועת אגודת ישראל, בראשה עמדו האדמו"רים לבית גור, אבותיו וסבותיו של הגר"ש אלתר, אך מאידך - הם אינם מרגישים שהנציגים החסידיים מייצגים אותם, בוודאי לא נציגי הסיעה המרכזית - השר יעקב ליצמן והמועמד אליהו חסיד.

בכיר בקהילת הפורשים מחסידות גור אומר היום (רביעי) בשיחה עם 'כיכר השבת', "אגודת ישראל היא הבית שלנו, המקום הטבעי שלנו ואין לנו עניין ללכת למקום אחר, אבל לפעמים יש ילד שזורקים אותו מהבית והוא לא יודע מה לעשות. מי שבבית עכשיו, חוסם לנו את הכניסה. אנחנו רוצים שיפתחו לנו את הדלת, אבל הם נמנעים".

חשיפת 'כיכר השבת', אחרי הבחירות הקודמות

בהמשך הוא עובר לתקוף באופן ישיר את השר יעקב ליצמן, וטוען לפעילות אקטיבית מצידם של מועמדי החסידות הגדולה בפעולות נגד הקהילה החדשה.

"באופן אירוני, ליצמן יוצא בסרטון לחסידי חב"ד שהוא יזם את הססמה "לא מחרימים עדה קדושה" - בזמן שהוא פועל להחרים אותנו", אומר הבכיר בקהילה.

קטע מתוך הסרטון של ליצמן (קרדיט: דוברות המפלגה)

הוא מבהיר כי הביקורת אינה רק נגד מועמדי הסיעה המרכזית. "גם החברים האחרים במפלגה, שלומי אמונים ודגל התורה, מתעלמים מפניותינו".

מתברר כי בחודשים האחרונים הם סובלים מהתנכלויות רבות בנושאי החינוך בעיר ירושלים, ולמרות שלטענתם פנו לנציגי מפלגות שונות - "היחידים שבינתיים עזרו לנו, הם ממפלגות חרדיות אחרות".

אז כיצד יצביעו הפועל? "הראש ישיבה עצמו כנראה יצביע ג', אבל כמנהיג של קהילה הוא לא יכול להורות לכל האנשים לתמוך באלו שהם סובלים בגללם".

לטענתו, מדובר בהפסד של אלפי קולות ליהדות התורה. "בגלוי, אנחנו מונים כשלוש מאות משפחות שזה לפחות אלף קולות. בנוסף, יש עוד עשרות משפחות שאינם מגיעים מחסידות גור, אך ניתן לראות אותם מידי שבוע בסעודה שלישית אצל הראש ישיבה, וגם הם יצביעו לפי התחושה של הקהילה".

"כמו כן יש עוד משפחות שעדיין נמצאות בתוך חסידות גור, אך מסיבות שונות לא יכולים לעזוב לקהילה, אך מאחורי הפרגוד יצביעו כמו שיעשו אצלנו. קשה לדעת בכמה קולות מדובר, אך בסופו של דבר מדובר במינימום של 3,000 קולות - מספר שיכול להכריע האם יהדות התורה תקבל עוד מנדט או לא".

הרקע לפילוג בגור (מנהל אולפן: יוחנן בלייך)

למרות הביקורת הנשמעת בקהילה של הגר"ש אלתר, ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים שונים, גם בתוך יהדות התורה וגם בש"ס ניהלו מגעים כאלו ואחרים מול גורמים בקהילה, אך הגורם אינו אופטימי: "כרגע, לא נראה שייצא משהו מהרצונות של אותם גורמים פוליטיים לזכות בקולותינו. מדובר רק במגעים חשאיים".

יצוין כי אחרי הבחירות הקודמות חשף 'כיכר השבת' הקלטה בה נשמע הגר"ש אלתר מורה להצביע ש"ס. בשיחה עם אברך חסידי אישר כי הורה לאנשים מסוימים להצביע ש"ס.

ר' שאול הסביר כי היו אלו אנשים שכעסו מאוד אחרי שחסידי גור היכו את הרב פנחס שרייבר, אותו הגדיר הגר"ש: "תלמיד חכם גדול".

לדבריו, אותם אנשים לא רצו כלל לצאת ולהצביע, ולהם הסביר כי לא להצביע כלל, מסייע למפלגות חילוניות, ולכן הורה להם להצביע ש"ס. "לא בתור הוראה לרבים", הבהיר הגר"ש, אלא כהוראה פרטית לאנשים שהעדיפו לא להצביע בשל האלימות.

בהתייחסות לטענה כי איבדו את המנדט השמיני בגלל 68 קולות השיב הגר"ש: "על זה צריכים לחשוב מראש ולא לעשות דברים שמכעיסים אנשים. אם הם לא היו מצביעים בכלל, גם היו מאבדים את המנדט. לפחות הצלנו את היהדות החרדית בכך שהם הצביעו ש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר