פרסום ראשון

עיריית בני ברק רוצה כסף, המקוואות ישבתו

בעקבות החלטת עיריית בני ברק לגבות כסף על המים מארבעים המקוואות הפרטיות, החליטו לפתוח בשביתה ביום שישי הקרוב משעות הצהריים עד לזמן כניסת השבת (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: Uri Lenz/FLASH90)

ארבעים מקוואות פרטיות בעיר בני ברק יפתחו ביום שישי הקרוב בשביתה, במסגרתה יסגרו את שערי המקוואות, ולא יאפשרו כניסה החל מהשעה 12:00 בצהרים ועד כניסת השבת.

על השביתה הוחלט בפגישה שהתקיימה עם נציגי המקוואות הפרטיות שנערכה אתמול. הסיבה לשביתה היא החלטת עיריית בני ברק וחברת הבת מי ברק לחייב את המקוואות הפרטיות בתשלום מים, ואף לחייב על כל השנה האחרונה.

סגירת 40 מקוואות הממוקמות ברוב המקרים מתחת בתי כנסת החסידיים, תביא ביום שישי הקרוב מהשעה 12:00 בצהרים לעומס חריג ביותר על המקוואות העירוניות בעיר התורה והחסידות, בימי שישי הציבור נוהג להתקלח לשבת במקלחות שבמקוואות ולא רק לטבול כמידי יום לפני התפילה, בנוסף בימי שישי גם הליטאים מגיעים לטבול לכבוד שבת ולא רק החסידים המגיעים כל יום לפני תפילת שחרית.

בעלי מקווה פרטית ששוחח עם 'כיכר השבת' (בשיחה מוקלטת) אומר: "ברגע שאנחנו סוגרים - המקוואות העירוניות קורסות באופן מיידי".

"עשרות אלפי תושבים חסידים, ליטאים וספרדים טובלים מידי יום ובימי שישי במקוואות פרטיות. אנחנו השקענו מכספינו את הקמת המבנים בהשקעה של מיליארדים, אנחנו משלמים חשמל לחימום לתאורה, משלמים תחזוקה וגובים רק 3 שקל לאדם".

לדבריו, "הדבר היחיד שקיבלנו מהעירייה זה המים שמאז ומעולם לא גבו בבני ברק כסף מהמקוואות על מים, אנחנו נעשה שביתה ביום שישי מ12:00 בצהרים. צפי שלנו לקריסה בשירותי הטבילה העירוניים, וזה מה שיהיה אם ההחלטה לא תבוטל. הם דורשים מאיתנו גם תשלום רטרואקטיבי שנה אחורה".

בעל המקווה המייצג לדבריו עוד 39 בעלי מקוואות מוסיף כי מחיר המקוואות צפוי לעלות אם ההחלטה לא תבוטל, ומי שצפוי לסבול מההחלטה זה הציבור.

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "תאגיד המים הינו גוף עצמאי המפוקח על ידי רשויות המים והתאגידים ומחויב לגבות תשלום מלקוחותיו ואין באפשרותו לפטור גופים פרטיים מתשלום בלא להסתכן בסנקציות באופן שיהיה 'חב לאחריני' לכלל תושבי העיר".

"לאור זאת, ביוזמת ראש העיר רובינשטיין ובהתייעצות עם רבני העיר, גובשו נהלים על פיהם תממן העירייה באופן שוויוני מקוואות שיעמדו בהם. במהלך השנה האחרונה מקוואות רבים הגיעו להסדרים המאפשרים להם להמשיך ולפעול כבעבר. ישנם מיעוט בעלי מקוואות המתעקשים ליהנות מכספי ציבור שלא כדין ועל כך תלונתם. העירייה תמשיך לשרת את כלל תושביה באופן שוויוני וללא משוא פנים בהנחיית גדולי ישראל".

מתאגיד המים מי ברק לא נמסרה תגובה עד לשעת פרסום הידיעה, והיא תתפרסם כשתתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר