"אני לא שמאלני"

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו: "נתניהו צריך לפנות את הכיסא"

"זה לא שאלה של ימין או שמאל, זו שאלה של איך אנחנו רוצים להיראות כמדינה", אומר ראש המוסד לשעבר שהסביר מדוע לדעתו ראש הממשלה נתניהו צריך לעזוב את תפקידו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים זך, פלאש 90)

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לירון דקל בכאן רשת ב' כי "כל ראש ממשלה ולא משנה מי, שנאשם באשמה כזו חמורה, צריך לפנות את כסאו".

פרדו הוסיף כי אם נתניהו יצא זכאי הוא יהיה רשאי לחזור לתפקידו: "בכל מערכת שאני מכיר, אם היו רק חשדות כאלה על מישהו, שלא לדבר על כתב אישום, הוא היה מושעה מתפקידו באותו היום".

ראש המוסד לשעבר התייחס למכתב שנשלח לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בדרישה שלא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה, עליו חתומים פרדו ויוצאי סיירת מטכ"ל ושייטת 13.

לדבריו: "מה שקורה במערכת הפוליטית לא מובן לי ולא צריך להיות מובן לאף אחד. זה לא שאלה של ימין או שמאל, זו שאלה של איך אנחנו רוצים להיראות כמדינה".

הוא הוסיף כי "אף אחד לא יודע למי הצבעתי ולמי אני מצביע. דבר אחד אני יכול להגיד לך - אני לא שמאלני, וגם לא יודע מה זה אומר. אני חושב שמדינת ישראל צריכה להיות עם רוב יהודי מוצהר, ושתוכל לשמור על היותה יהודית ודמוקרטית - אם זה שמאלני אז מה לעשות, שיצבעו אותי באיזה צבע שרוצים".

במהלך הראיון, דחה את הרעיון להיכנס לפוליטיקה: "פוליטיקאי זה מקצוע. לחשוב שאתה יכול לעמוד יום אחד בתפקיד של ראש מוסד ולמחרת להיות שר - רצוי קצת ללמוד את המקצוע הזה".

בהתייחס ליו"ר כחול לבן בני גנץ ציין ראש המוסד לשעבר כי "הוא יכול להיות ראש ממשלה מצוין. אבל לא רק הוא, גם הרבה אחרים. כל ראש ממשלה ביום שהוא נכנס לתפקיד יש לו פוטנציאל, השאלה אם הוא יממש אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר