השוואה מקוממת

בנט זועם: יאיר לפיד השווה את הרב רפי פרץ להיבא יזבק

השותף להנהגת 'כחול לבן' הבהיר כי לא יצרפו את יו"ר הבית היהודי לקואליציה כפי שלא ירצו את תמיכתה של הח"כית תומכת הטרור, ועורר את זעמם של ראשי מפלגת 'ימינה' (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד ובנט. ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

סערה בימין: ח"כ יאיר לפיד, חבר הנהגת 'כחול לבן', אמר כי לא יקימו ממשלה אם יהיו תלויים באצבעו של הרב רפי פרץ, "בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

התגובה של בנט ללפיד

בראיון לעיתון 'מצב הרוח' הסביר לפיד, "אני חושב שחלק מההתבטאויות של הרב פרץ והברית שכרת עם איתמר בן גביר הוציאו אותו ממעגל הלגיטימיות הישראלית. כשהם עשו את הברית הפוליטית, התמונה עדיין הייתה תלויה. מי שעושה ברית פוליטית כזאת מוציא את עצמו מתחום הלגיטימיות הישראלית".

לדברי לפיד: "שר החינוך של מדינת ישראל לא יכול להיות אדם שכורת בריתות פוליטיות עם תומכי רוצחים, מפני שזה משליך על מערכת החינוך כולה. אין דבר כזה, לא ביהדות ולא בישראליות, שאתה אומר: 'אני יכול לחיות בשלום עם מי שנכנס לבית תפילה ויורה באנשים חפים מפשע'. אם פרץ סגר עסקה עם בן גביר, אז הוא בעצם תומך במה שעשה ברוך גולדשטיין, יש מחיר לפוליטיקה.

"רפי פרץ הוציא את עצמו מחוץ למחנה הישראליות כפי שאני מבין אותה, ותפקידי להתריע על זה. הוא לא יוכל להיות חלק מהממשלה שלי. סמוטריץ' גם יהיה קשה מאוד, אבל עם נפתלי (בנט) ואיילת (שקד) כמובן אין לי בעיה. בדיוק כמו שלא נקים ממשלה כשהיבא יזבק היא הקול ה-61".

בתגובה אמר יו"ר מפלגת ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט: "יאיר לפיד, תתבייש. פשוט תתבייש לך. איך אתה מעז להשוות תת אלוף בצה"ל, שהיה טייס עשרות שנים, שגידל דורות על גבי דורות של לוחמים, שחלקם גם נפלו למען ביטחון ישראל – להשוות אותו לתומכת מחבלים המנוולת הזאת, היבא יזבק?".

"אתה לא תשב איתו? מי בכלל רוצה לשבת איתך?", תמה בנט והוסיף, "אני קורא לבני גנץ: תתנער מהאמירה ההזויה הזו של יאיר לפיד".

ח"כ איילת שקד אמרה: "להשוות טייס ומחנך לתומכת טרור זו שפלות מוסרית והתקפה נגד כל הציונות הדתית. לא רוצים לשבת איתך". היא הוסיפה, "פעם בכמה זמן האמת מתגלה ויוצאת מיאיר לפיד, שנאת הדתיים לאומיים. תתבייש לך, להשוות טייס קרב למהללת רוצחים. ואל תדאג, לא הרב רפי ולא אנחנו נשב איתך".

שר החינוך רפי פרץ עצמו בחר להגיב בקצרה לסערה הפוליטית החדשה ומסר: "בבחירות הקרובות אזרחי ישראל יצטרכו להכריע: אהבת ישראל או שנאת חינם".

בנוסף, רשימת ימינה שיגרה מכתב ליו"ר כחול לבן בני גנץ עם דרישה להתנצל: "חבר הכנסת יאיר לפיד השווה ברוב חוצפתו את הרב רפי פרץ, טייס מסוקים, לוחם ותת אלוף בצה״ל, שחינך עשרות דורות של לוחמים במכינה, שגורש מביתו בגוש קטיף, והקים יישוב בנגב על גבול מצריים, לתומכת מחבלים מנוולת. אנחנו דורשים גינוי שלך להשוואה הפושעת ודורשים התנצלות בפני הרב פרץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר