רגע לפני הבחירות

יהדות התורה או עוצמה יהודית? האחים הרבנים לנדא חלוקים

בניו של הגרמי"ל לנדא חלוקים. בעוד רב העיר בני ברק הגר' יצחק אייזיק לנדא דעתו שיש להצביע עבור יהדות התורה, אחיו, המשפיע הורה להצביע לעוצמה יהודית (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מוטי גרין)

הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל רב ואבד בני ברק הצביע ל'יהדות התורה', וכך אף הורה ליחידים. אלא שכעת בניו המשפיעים חלוקים. בעוד רב העיר בני ברק הגר' יצחק אייזיק לנדא דעתו שיש להצביע עבור יהדות התורה, אחיו, המשפיע הורה להצביע לעוצמה יהודית.

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא, רב העיר בני ברק, מסר שיעור לאברכים חסידי חב"ד ואמר: "ברור שדעת הרבי שאינה משתמעת לשתי פנים היא להצביע בעד הרשימה החרדית ביותר בלי שום התחכמויות ובאותה מידה ברור שאסור באיסור חמור להצביע לרשימה שיש ספק אם תעבור את אחוז החסימה".

עוד נודע, כי באופן פרטי מורה הרב לאנשים את ההוראה שהעניק אף בבחירות הקודמות, להצביע אך ורק לג'.

אלא שאחיו, הרב שלמה זלמן לנדא, יוצא היום בקריאה לחסידי חב"ד להצביע למפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר.

בסרטון שהוציא הרב לנדאו נאמר, "כיוון שהרבי אמר שהעניין העיקרי שלנו הוא שלמות הארץ ופיקוח נפש דוחה את כל התורה וחייבים לעמוד על זה בתוקף גדול. עוצמה יהודית שמכריזים שהם באמת רציניים בעניין הזה אז זה מה שצריך לעשות".

עוד מוסיף הרב לנדאו, כי "העניין שלנו פה הוא מחאה, פשוט להביע את המחאה של הרב. אם ירצה ה' והם יעברו, זה טוב מאוד, ואם לא עשינו את השליחות בשביל למחות. בפועל, להצביע לאנשים שלא בעד שלמות הארץ והוכיחו שהדבר כלל לא נוגע אליהם, אז אנחנו נהיה שותפים רח"ל במעשים שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר