שילם בראשו

היועץ שהוקלט כשהוא משמיץ את גנץ פוטר

ישראל בכר, מי ששימש כיועצו הבכיר של יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, פוטר ממשרתו לאחר שאמש פורסמו הקלטות שלו כשהוא טוען שבני גנץ "סכנה למדינת ישראל" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

במפלגת 'כחול לבן' מלקקים את הפצעים לאחר פרסום ההקלטות אמש בהן נשמע יועצו הבכיר של גנץ משמיץ אותו בצורה בוטה במיוחד. מהמפלגה נמסר כי בני גנץ ערך אתמול בירור ראשוני ובדיקות נדרשות אודות הדברים שהושמעו בשמו של היועץ ישראל בכר בחדשות 12.

על פי הודעת 'כחול לבן', מהבירור הראשוני עולה, כי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב".

יחד עם זאת, במפלגה דיווחו כי גנץ החליט לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין. גנץ הנחה את צוות הקמפיין להמשיך בבירור יסודי של הדברים.

גנץ שוחח גם עם ח"כ ינקלביץ' אודות הדברים שיוחסו לה כנגדו. חה״כ ינקלביץ' טענה כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה. בעקבות זאת פירסמה חה״כ ינקלביץ' הבהרה חד משמעית מצידה בנושא.

במפגש בבית שמש. ארכיון (צילום: יהודה איינהורן, 'בית שמש חדשות')

ישראל בכר מסר בעקבות הודעתו של גנץ: "כמי שמלווה מעל שנה את רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של רא"ל (במיל') גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה.

יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד."

כזכור, אמש פרסם כתב 'חדשות 12' עמית סגל, כי בשיחות סגורות אמר יועצו הבכיר של המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, את הדברים הבאים: "הוא סכנה לעם ישראל. אין לו אומץ לתקוף באיראן".

גם עומר ינקלביץ', חברת כנסת בכחול לבן ומי שנמנית על מעגל מקורביו של היו"ר, התבטאה נגדו בשיחות הסגורות במילים בוטות. "בני הוא טיפש ואפס מאופס. אסור שהוא יהיה ראש ממשלה", צוטטו דבריה.

כזכור, בשבועיים האחרונים חוותה המפלגה ירידה עקבית בסקרי דעת הקהל, וספגה חבטות עזות בזו אחר זו: פרשת המימד החמישי, הקלטות אשכנזי-מנדלבליט, דברי אשכנזי לכאורה נגד הדרוזים וכמובן דיבורו הלא-סדור של גנץ.

יודגש, כי באשר להקלטות המדוברות, מסרה ח"כ ינקלביץ' את התגובה המלאה הבאה: "מי ששירת כרמטכ״ל מוערך, הצליח לגבור על נתניהו בבחירות לאחר עשור של כהונה רצופה ומקפיד לשמור על אנושיות, ערכיות וממלכתיות במערכת בחירות שלישית ברציפות, לא זקוק לציונים לגבי יכולותיו המוכחות. הדברים המסולפים שיוחסו לי כביכול, באמצעות שיבוש הקלטת סתר של היועץ ישראל בכר לגבי דיון ספיציפי, הם ביטוי עגום לתרבות ההכאה בסתר, הקלטת שיחות אישיות, הוצאתם מהקשרם ושיבוש הנאמר בהם, שנתניהו ואנשיו מנחילים כמורשת לחברה הישראלית".

"בני גנץ הוא האיש הנכון במקום הנכון להנהיג את ישראל, והיחיד שמסוגל להביא מזור לשסע החברתי שביבי מעמיק ולהפסיק את השיח האלים נוטף השקרים וההשמצות, מבית נתניהו. ביבי יעמוד לדין בבית המשפט אך קודם לכן יעמוד למשפט הציבור שיוקיע את דרכו הנלוזה".

"אני גאה לעבוד לצדו של מנהיג ערכי שמאפשר לסביבתו ולחברי מפלגתו להשמיע את עמדתם בכבוד וללא חשש, ואינו מקפד את ראשו של כל מי שמעז לחלוק על עמדותיו בסגנון הסולטני של ארודאן. החלפת שלטון הפחד של ביבי בהנהגה אחראית שמעניקה תקווה - היא משימה עליונה, ושום הדלפה מסולפת לא תסיט אותה מהמטרה", סיימה ינקלביץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר