מנין למאחרים

היסטוריה בישיבת פוניבז': מנין נוסף לשחרית

במשך שנים לא התקיימו בישיבה מניינים נוספים מלבד המניין בשעה 7 בבוקר, כעת החליט ראש הישיבה, הגר"ש מרקוביץ' לאפשר מניין נוסף לבקשת בחורים רבים בשעה 7:30 (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: רוני שוצר, פלאש 90)

מאז הקמת ישיבת פוניבז' המנין היחיד לתפילת שחרית מתקיים בשעה 07:00 בבוקר, מדובר בשעה מוקדמת יחסית לשאר הישיבות המקיימות את תפילת שחרית בשעה 07:30 או 07:45

במשך שנים לא התקיימו בישיבה מניינים נוספים, אך עשרות בחורים מישיבת פוניבז' שבראשות הגר"ש מרקוביץ פנו לראשי הישיבה שהמנין מוקדם מידי וגורם להם להתפלל בשעה מאוחרת.

השבוע החליט הגר"ש מרקוביץ על שינוי, ולראשונה מיום רביעי השבוע התקיים מנין נוסף לשחרית בשעה 07:30 בבית המדרש פרלמן שבגבעת הישיבה, המנין יהיה קבוע בכל יום מימות החול.

יצוין כי הגר"ש מרקוביץ עצמו ימשיך להתפלל במנין המרכזי בשעה 07:00.

תלמיד הישיבה אומר ל'כיכר השבת' כי "מדובר בניצחון של הבחורים שדרשו שנים לקיים עוד מנין שחרית בישיבה. נכון שמדובר רק בחצי שעה יותר מאוחר, אבל החצי שעה הזו של הבוקר משמעותית מאוד ועצם העובדה שיש עוד אופציה של תפילה בישיבה זה משמעותי ביותר".

לדברי הבחורים, הדבר מוביל לשינוי ורבים הגיעו מוקדם לסדר א' בגלל המנין החדש, "עד היום היו צריכים ללכת לבתי כנסת אחרים ולחזור מאוחר לגבעת הישיבה. המנין החדש לא מהווה תחליף לאלו שקמו בשבע אלא מיוחד לאלו שעד היום התעוררו מאוחר. אלו שעד היום קמו בשבע ממשיכים לעשות זאת", אומרים הבחורים.

יצוין, כי השינוי הוא רק בישיבת פוניבז' של פלג ה'מחבלים', ובפלג ה'שונאים' התפילה נשארת כרגיל במנין אחד בלבד בשעה 07:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר