האם החרדית נגד הרשויות • פרסום ראשון

'לקחו את הפאה שלי, נתנו סמרטוט ואמרו: שימי על הראש'

האישה החרדית, שפרשת ההתעללות לכאורה בילדיה נחשפה ב'כיכר השבת', טוענת כי חוקרים ואנשי שב"ס העניקו לה יחס פוגעני • 'אני מזדרז, כי עוד לא הרבצתי לילדים שלי', הקניט אחד מהם (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat /Flash90)

פרסום ראשון: אל חדר החקירות בתחנת 'לב הבירה' של משטרת ירושלים נכנסה לפני מספר ימים אישה חרדית, לחקירה באזהרה בחשד לפלילים, אלא שלדבריה כאן החלה מסכת השפלות, שהגיעה לשיאה בכלא 'נווה תרצה'.

מדובר באם לעשרה ילדים החשודה שנהגה כלפיהם באלימות, כפי שנחשף ב'כיכר השבת' - אלימות שכללה הכאה במקלות, סטירות ואיומים כי תזרוק אותם מהבית.

המעשה המזעזע ביותר, על פי החשד, היה המקרה בו הרימה את אחד הילדים הקטנים לגובה, והשליכה אותו לרצפה. "מדובר באלימות מתמשכת", טענו במשטרה, אליה הגיעו פרטי האירועים מרשויות הרווחה.

הדיון בעניינה בבית המשפט הסתיים כזכור בהחלטה להאריך את מעצרה, אך במהלכו נחשפו גם טענותיה של העצורה, נגד חוקרי משטרת ישראל ואנשי שירות בתי הסוהר.

מתברר, כי האישה עברה לדבריה מסכת השפלות והעלבות, בין היתר על רקע היותה אישה שומרת מצוות המקפידה על צניעותה ומכסה את ראשה בפאה.

"לצערי היו כמה עניינים לא מכובדים בעליל", פירט עורך הדין אושרי בן ישי, המייצג את החשודה יחד עם עו"ד חן הולנדר: "במסגרת החקירה, אחד החוקרים אמר לחברו - ליד האישה - 'אני חייב להזדרז וללכת הביתה, כי היום עוד לא הרבצתי לילדים שלי'... וזה לאחר שהם ניסו להניא אותה מלשמור על זכות השתיקה ואמרו לה שהעצות שלנו לא טובות".

בנוסף, "לאחר מכן, לאחר שנלקחה ל'נווה תרצה' (לתא המעצר בכלא זה. ח.ג.), לקחו לה את הפאה לגמרי, וגם את הגרביונים, לא היו מוכנים שהיא תשים אותם, ואמרו לה 'תסתדרי'".

ומה במקום הפאה? "נתנו לה סמרטוט, ואמרו לה 'תשימי את זה על הראש'... זה לא משהו מחויב המציאות", טען עורך הדין, "וזה גרם לה למועקה נוראית. ניסיתי להרגיע אותה טרם הדיון, והיא הייתה במצב מאוד קשה. אנו שוקלים תלונה במחלקה לחקירות שוטרים".

עו"ד בן ישי (ללא קרדיט)

מכריה של האישה אומרים, בשיחה ל'כיכר השבת': "הטענות למעשים החמורים שלה מול ילדיה, זה דבר אחד. ההתעללות הנפשית וההשפלה שלה על רקע דתי, זה משהו אחר. החשדות לא מצדיקים את היחס המבזה אליה!".

עו"ד בן ישי מוסיף: "במקרים לא מעטים נוטים חוקרי המשטרה לקחת את המקרה אותו הם חוקרים באופן אישי. פועל יוצא של גישה זו, גורם באופן ראשוני להתייחס בזלזול אל החשוד ואל זכויותיו, ובכלל לחקור בצורה מאוד מוטה את הפרשה. חשוב מאוד במקרים שכאלה שלא להירתע, ולעמוד על הזכויות ועל הגרסה אותה מציג החשוד".

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מדובר בטענות מופרכות בניסיון ליצור מצג שווא, אל מול החשדות החמורים הנחקרים במשטרה בימים אלו. חוקרי המשטרה פועלים וימשיכו לפעול במקצועיות ובמלוא הרגישות הנדרשת, על מנת למצות את החקירה ולהגיע לחקר האמת".

תגובת שירות בתי הסוהר: "היחידה בה נקלטה העצורה פעלה בהתאם להנחיות הביטחון, בכל הנוגע לאיסור הכנסת ציוד שיכול להוות בין היתר לפגיעה עצמית. על כן סופק לעצורה ציוד חלופי תקני, לרבות כיסוי ראש חלופי, ואת פאתה קיבלה חזרה בעת יציאתה לדיון בבית המשפט. נדגיש, כי במהלך 48 השעות בהן הייתה עצורה בכלא נווה תרצה, היא לא התלוננה בעניין פרטי לבושה בפני איש מאנשי הסגל".

עו''ד חן הולנדר (ללא קרדיט)
עו"ד חן הולנדר (ללא קרדיט)
הגדלה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר