"נתניהו חזר בו"

ב'עוצמה יהודית' הוחלט: "רצים עד הסוף"

המשא ומתן בין בכירים בימין ל'עוצמה יהודית' בניסיון להביא לפרישתם מהמירוץ, נכשל. במפלגה טענו כי נתניהו חזר בו מהסיכומים איתם ומבהירים: "נרוץ עד הסוף" (חדשות, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באדר תש"פ | 01.03.20
איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פחות מ-24 שעות לפתיחת הקלפיות, בשעות אלו מתקיים משא ומתן בין בכירים בימין ליו"ר 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר, בניסיון להביא לפרישתו מהמירוץ, כך דווח ב'חדשות 12'. אך זמן קצר לאחר מכן הודיעו ב'עוצמה יהודית' כי נתניהו חזר בו מהסיכומים עמם.

פרשן חדשות 12 עמית סגל צייץ בחשבון הטוויטר: "לא מופרך כלל שבן גביר יפרוש היום. אגב בעיניי הסוגיה הרבה פחות דרמטית משנראה. נשאר בערך עם מנדט, שחצי ממנו לא יבוא להצביע ממילא. נשארו 20,000 קולות, שבנטו זה 10,000 ובעברית: רבע מנדט".

סגל הסביר את ההיתכנות הגבוהה לפרישת בן גביר: "1. כרגע בן גביר שווה בבורסה לסחורות עתידיות 84,000 קולות שקיבל בספטמבר. בוודאות ייחתך בערך בחצי. עדיף לו לפרוש ולא להיחתך.

"2. אם הימין יביא 59-60 בלי שיפרוש הוא ייזכר בימין לדיראון עולם, ויחוסל. גם אם יהיה 61 בלעדיו. לעומת זאת - אם יפרוש ויהיה 61 יטען לנצח שזה בזכותו, ואם לא יהיו - יסתמו טענות הימין. פרשתי ולא עזר, יגיד.

"3. ויש את עניין הכסף. אם יקבל פחות מאחוז (וזה מסתובב שם באזור) הוא לא יקבל מהמדינה 1,400,000 שקל. מסתובבות שמועות על הבטחות מהחרדים לערבות".

במפלגת 'עוצמה יהודית' טענו זמן קצר לאחר מכן כי "במהלך הלילה, סוכמו תנאים עקרוניים בין עוצמה יהודית לליכוד. לפי התנאים, מאי גולן המוצבת במקום 34 לליכוד תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, ואם תקום ממשלת 61 היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד על פי ההסכם, הליכוד יוריד את אחוז החסימה ויבוטל סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת. עוד סוכם, כי חאן אל אחמר יפונה תוך שישה שבועות.

"למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים".

עו"ד איתמר בן גביר מסר כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה-61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. אם נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו אזי שהוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין ועוצמה יהודית חייבת להתמודד כדי לשמור על הליכוד בימין".

עוד נמסר מ'עוצמה יהודית' כי הנהלת המפלגה שהתכנסה הבוקר החליטה כי לאור ההתנהלות חסרת האחריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. בעוצמה יהודית אומרים כי "הליכוד רוצה להקים ממשלת אחדות עם גנץ. נתניהו לא רוצה ממשלת ימין ועוצמה יהודית תרוץ עד הסוף. היום ברור לכולם שרק עוצמה יהודית תחייב את נתניהו להקים ממשלת ימין".

בראיון לערוץ 12 אמש (מוצ"ש) אמר בן גביר כי "אנחנו עומדים על 2 מנדטים לפי הסקר שלכם, עוד מנדט או מנדט וחצי – ואנחנו עוברים. אם מי שמאמין יצביע לי, אני עובר ותהיה ממשלה ימנית".

בהמשך סיפר על ההצעות שקיבל בתמורה לפרישתו מהמירוץ. "הוצע לו כסף, תפקיד שר, שגריר, תפקיד בקרן קיימת, דירקטור ועוד, אני לא כאן בשביל הכסף והג'ובים. אני רוצה שמדיניות הממשלה תהיה ימנית".

באחת הקבוצות המזוהות עם 'עוצמה יהודית' הגיב בנצי גופשטיין לדיווחים וכתב: "התנאים שלנו נשארו, ייתנו יקבלו לא ייתנו לא יקבלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר