מגן האביב

מבצע צבאי בסוריה: טורקיה הפילה 2 מטוסים

טורקיה הודיעה היום על פתיחת מבצע צבאי בסוריה נגד כוחות משטר אסד, אך תוך הבהרה כי אין בכוונתן להתעמת עם צבא רוסיה • צפו בתיעוד מהפלת 2 המטוסים בסוריה (חדשות)

(צילום: מתוך טוויטר)

טורקיה הכריזה היום (ראשון) בשעות הצהריים על פתיחת מבצע צבאי בסוריה נגד צבא אסד, בעקבות שורה של התקפות נגד הכוחות הטורקיים באזור, כאשר רק לפני שבוע נהרגו 34 חיילים טורקים.

משרד הביטחון הטורקי מסר כי אנקרה אינה רוצה להתנגש עם כוחות צבא רוסיה וכי מטרותיה הם עצירת מעשי הטבח וההקצה של המשטר הסורי. טורקיה טוענת כי תפעל לעצירת ההגירה משטח סוריה.

עוד נאמר בהודעה כי "אנקרה מתכוונת לפגוע רק בחיילי צבא סוריה ובמטרות מהן יצאו מתקפות על כוחותיה בעת האחרונה. טורקיה מצפה מרוסיה להפעיל השפעתה על משטר אסד ולפעול לעצירת התוקפנות מצד סוריה".

שר ההגנה של טורקיה, הולוסי אקאר, אמר כי במבצע, ששמו "מגן האביב", ישתתפו "2,200 חיילים טורקים, מל"ט, שמונה מסוקים, 103 טנקים, עשרות תותחים ושלוש מערכות הגנה אוויריות".

זמן קצר אחרי ההכרזה על פתיחת המבצע הודתה סוריה כי טורקיה הפילה היום שני מטוסים של צבא אסד במרחב האווירי הסורי. לטענתם, הטייסים הצליחו להיחלץ ולצנוח בשלום.

תיעוד של הפלת המטוסים, פורסם ברשתות החברתיות בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר